Självklart kan KD rå för att det finns så många fehkprofiler här. De bryr sig ju inte om att ta bort dom. De tjänar pengar på att dom finns.
På andra dejtingsidor är det vanligt att dejtingsidorna själva skapar fejkprofiler för att kompensera för bristen på (oftast) tjejer. Jag har sett ett oräkneligt antal sådana på oftast Match och Tinder och det var så vanligt och tröttsamt att jag lämnade. Jag har skrivit nånstans på furumet om detta och fenomnet med "chat operator". Håller på att avsluta även Bumble som är en blek kopia av Tinder. Det är blekt bla eftersom det är tomt på folk. Av det skälet skapar Bumble fejkprofiler som ska hålla en kvar, de flesta jag matchat med är fejkprofiler. I dagarna "matchade" jag med en 36-årig tjej som givetvis inte kunde säga varifrån hon var, även om hon lägligt var på besök i Sverige, och inte kunde svenska men skrev på det där karakteristiska sättet och jag skev på engelska att jag tror att du är en chat operator och genast försvann profilen och matchningen, avslöjande. Det har varit en lång rad sådana där jag ifrågasatt en mycket yngre tjejs intresse med att skriva att "hon" är en chat operator och dessa kontakter upphör då nästan alltid genast. Mycket avslöjande som sagt. Dessa fejkprofiler vill alltid hålla en kvar på sidan och vägrar mejla utanför sidan så ett sätt att avslöja dem är också att be dem mejla direkt för att bevisa att de är äkta, och dessa "tjejer" vägrar alltid. Det är oftast män som sköter detta så tro inte att du chattar med en tjej. Nu tror jag inte att KD gör så eftersom fejkprofilerna här oftast vill mejla externt, så inget ont om KD, beskriver bara ett sjukt fenomen.