Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-09-10 av Anonym.
Bluffprofiler
"Hallå. min profil är inte betald, därför kan jag inte läsa och svara på ditt meddelande. Jag skulle vilja lära känna dig. Men jag vill inte spendera pengar på den här sidan. Därför, om du har en önskan att lära känna mig. Skriv till mig på min mejl solneragoda@gmail.com Tack, jag väntar."

Svar:

"Om din profil inte är betald, hur kommer det sig då att du kan skriva till mig?"

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-09-10 av Anonym
Av någon anledning går det tydligen att skriva brev utan att ha betalt. Däremot går det inte att läsa.
Genomtänkt systemdesign? Inte speciellt. (Eller så är den det... )

För övrigt kanske inte jättebra att skriva ut bluffprofilens mejladress här i tråden. Nu kommer den ju att finnas kvar här även efter att kontot tagits bort. Med tanke på trådens rubrik borde iofs alla förstå att det rör sig om en bedragare, men ändå.
KarinW
#2. Publicerat 2022-09-10 av KarinW
För övrigt kanske inte jättebra att skriva ut bluffprofilens mejladress här i tråden. Nu kommer den ju att finnas kvar här även efter att kontot tagits bort. Med tanke på trådens rubrik borde iofs alla förstå att det rör sig om en bedragare, men ändå.

Tycker du inte att det är mer än rätt att en bedragares mailadress ligger uppe så att alla som får mail kan se att det är en bedragare?. Adressen är av förmodan skapad endast för att bedra människor. På vilka grunder tycker du att den skall tas bort?
Anonym
#3. Publicerat 2022-09-10 av Anonym

Tycker du inte att det är mer än rätt att en bedragares mailadress ligger uppe så att alla som får mail kan se att det är en bedragare?. Adressen är av förmodan skapad endast för att bedra människor. På vilka grunder tycker du att den skall tas bort?
Jag tänkte på att bedragarnas syfte är just att förmedla en mailadress innan de blir avstängda. Att då skriva den här blir att hjälpa dem att synas längre. Alla har inte förmåga att se att någon är bedragare och det har hänt att det uppstått delade meningar om det.

Men jag ska inte vara påstridigt i detta. Min tankekedja var nog inte så stark.
Anonym
#4. Publicerat 2022-09-10 av Anonym
Den person skrev till mej också..exakt samma..det är en man som skriver kanske från Afrika alltid bilder på vackra kvinnor som inte har barn..svarar man så vill dom ha pengar till flygbiljetter för att hälsa på en
Anonym
#5. Publicerat 2022-09-10 av Anonym
Blir lite sur på ledningen att de släpper igenom alla möjliga konstiga profiler. För skoj skull kollade jag igenom de 9 sidor med medlemmar som är ute efter en "flirt". Där fanns de som ville ligga, som har tvivelaktiga profilnamn, osv. (kommer inte ihåg allt konstigt). Jag skrev till KD häromdagen och undrade om de tycker det är OK med koppleriverksamhet, för det tycker jag det är, men har inte fått något svar. När jag var med sist, för några år sen, påtalade jag också det här. Minns faktiskt inte om jag fick svar då.

I kväll kollade jag de som söker "Annat". Där fanns det en kvinna som arbetar i ett "hemligt" yrke (tror inte hon är hemlig agent), en vars man var bortrest en del och nu sökte hon en man eftersom hon kände sig ensam då, m.m. I dag såg jag en man med nicket "Pussyslayer"!!!

Jag kan ibland tycka att det vi håller på med på den här siten är ganska förnedrande. Vi väljer bort människor som vi inte känner bara genom att titta på en platt bild av deras utseende, eller för att de kanske inte är den drömperson vi vill ha. Det blir ännu mer förnedrande när man längtar efter att träffa en bra man/kvinna och sen dyker knäppgökar upp som man vet inte finns på riktigt och som bara vill ha pengar av en. Får vara tacksam att jag inte gått på det där nån gång.
Anonym
#6. Publicerat 2022-09-15 av Anonym
Antingen är det en fake profil. Eller så får du inget svar.

Bara att välja :)
Anonym
#7. Publicerat 2023-01-19 av Anonym
Tror denna är en bluffprofil. Magkänslan säger mig att något inte stämmer. Överdrivet entusiastisk och verklighetsfrånvänd. Någon annan som fått samma meddelande?

Hallå,

Det är fantastiskt att träffa dig här i denna virtuella värld av att stöta på varandra över nätet.

Mina vänner kommer att berätta för mig att jag är en bra person, godhjärtad och givande av naturen och jag delar det jag har med andra. Jag har ett öppet sinne och ett öppet hjärta, är glad, optimistisk och rolig. Utan att säga så mycket, jag gillar verkligen din profil och jag skulle bli glad om vi kan använda denna möjlighet att lära känna oss själva bättre och se vad framtiden har att erbjuda för oss..Hoppas att höra från dig. Jag är inte prenumerant än så för tillfället kan du kontakta mig via.....andreasklipp67@gmail.com
HesaFredrik
#8. Publicerat 2023-01-19 av HesaFredrik
Tror denna är en bluffprofil. Magkänslan säger mig att något inte stämmer. Överdrivet entusiastisk och verklighetsfrånvänd. Någon annan som fått samma meddelande?

Hallå,

Det är fantastiskt att träffa dig här i denna virtuella värld av att stöta på varandra över nätet.

Mina vänner kommer att berätta för
mig att jag är en bra person, godhjärtad och givande av naturen och jag delar det jag har med andra. Jag har ett öppet sinne och ett öppet hjärta, är glad, optimistisk och rolig. Utan att säga så mycket, jag gillar verkligen din profil och jag skulle bli glad om vi kan använda denna möjlighet att lära känna oss själva bättre och se vad framtiden har att erbjuda för oss..Hoppas att höra från dig. Jag är inte prenumerant än så för tillfället kan du kontakta mig via.....andreasklipp67@gmail.com
Språkbruket i första meningen säger att det är en klockren bluff. Ingen vettig människa uttrycker sig på det sättet varken i tal eller skrift. "Mina vänner kommer att berätta för MIG......!??"
Bara till att blocka och gå vidare, det hade jag gjort.
KristenDate
#9. Publicerat 2023-01-20 av KristenDate
Hei!

Dersom man oppdager en mistenklig profil anbefaler vi å benytte "Rapportera profil" -funksjonen, fremfor vårt forum. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig sjekk av profilen. Minner samtidig om at offentlig varsling av profiler via forum etc. kan føre til negative konsekenser for de involverte. Ber om forståelse for det!

Vennlig hilsen
KristenDate
Anonym
#10. Publicerat 2023-01-20 av Anonym
Hei!

Dersom man oppdager en mistenklig profil anbefaler vi å benytte "Rapportera profil" -funksjonen, fremfor vårt forum. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig sjekk av profilen. Minner samtidig om at offentlig varsling av profiler via forum etc. kan føre til negative konsekenser for de involverte. Ber om forståelse for det!

Vennlig hilsen
KristenDate
Hej KristenDate!

Jag postade inlägget här för att varna andra, som kan hinna bli lurade innan KristenDates nya granskningsavdelning finner bluffprofiler. Jag var inte säker på att det är en bluff heller så vill se om andra fått samma märkliga meddelande, innan jag dömer ut profiler direkt.
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen