Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Blomman89
Blomman89 säger: Ny dag och nya möjligheter till kärlek. Varför inte ta kontakt med nån för det kan vara din livs kärlek
Skriv i megafonen

Forum >> Politik och samfund >> Debatt

Anonym

Är DU redo för New World Order?

Det finns information rakt framför ögonen på folk vad som sker, ändå väljer de flesta att blunda. Fnysa och kalla det konspirationer. Man tittar åt ett annat håll. Det känns så mycket bättre så.

Man är inte fast förrän man sitter i råttfällan, men då är det försent. Men det är nog försent ändå. Allt som sker i världen just nu har till syfte att förbereda vägen för en ny världsordning.

Men kan vi göra något åt det? Tror inte det. Det man kan göra är att förbereda sig själv, metalt, praktiskt och känslomässigt. Förbereda sig på att det blir en extremt tuff tid framöver.

Visar sida 1 av 10 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Öppna profilen till Ferguson
Frasen "the new world order" kommer från Busch den äldre och han syftade på "perestrojkan" det nya som skedde när Sovjet försvann och Ryssland återuppväcktes. Men hans hopp falnade snabbt för Ryssland under Putin gick flera steg bakåt mot Sovjettiden vilket vi kan se i full blommning idag. Den bibliska "perestrojkan" eller "nya världsordning" är det som kommer när frids riket Millenniet / Tusenårsriket uppstår. Det är i sanning den nya världsordning med Jesus Kristus på tronen i Jerusalem.

Fritt;
https://israelmyglory.org/article/the-new-world-order-revelation-204-6/

Den nya världsordning som det syftas på i tråden är inte alls ny utan det är samma som idag fast den kommer att vara ännu tydligare markerat ondskefull i det den falske profeten och antikrist kommer att närvara i köttet.
Tack och lov är det inget en kristen behöver förbereda sig för därför att vi kommer inte att gå igenom den. För vedermödans 7 år är Jakobs nöd / Israels nöd, Guds dom över sitt folk och dess upprättelse. Vi kommer att vara där Herren är för alltid efter uppryckandet som sker före vedermödan.
Anonym

Tack och lov är det inget en kristen behöver förbereda sig för därför att vi kommer inte att gå igenom den. För vedermödans 7 år är Jakobs nöd / Israels nöd, Guds dom över sitt folk och dess upprättelse. Vi kommer att vara där Herren är för alltid efter uppryckandet som sker före vedermödan.

Du är 100% säker på att du har rätt, Ferguson?

Tacksam om du inte vänder tråden mot "uppryckelsen", det finns redan en tråd om den. 

Öppna profilen till KarinW

Vad har du för bibelstöd för dina påstående om ett tidigt uppryckande??
Öppna profilen till sanningssökare
Jag tror att man är redo om man litar på att Gud vill löna den som tror på honom. Jag tror att man inte är redo om man stöder accepterar NWO genom att förkorppsliga det som dom önskar skall göras av jordens invånare. Tex, att ta genmanipulerande injektioner. Tror på att jorden är överbefolkad och verkar för att få ner jordens befolkning. Tror att den globala uppvärmingen är ett hot mot mänskligheten. Inte önskar avslöja falska paradigmer . Överlåter till sk. experter och "vetenskapen" vad som är rätt och fel. att följa stödja. Inte har kunskap om  NWO och att de har en ond agenda. Är beredd att dö av tex. svält, avrättning, för att man inte vill ta vilddjurets märke på sig.  Inte har Jesus som Herre i sitt liv och bekänner att han är herre över allt. 
Anonym
Och som vanligt ser vi ferguson i fel tråd igen med sitt uppryckande. 

Tack för att vi konstant blir serverad din snäva men faktafattiga omvärldsanalys ferguson.

Du borde ta bort ditt inlägg i tråden, gör du det så tar jag bort detta så blir det mer ordning i tråden.

Orsaken till att jag nämner om uppryckandet är den att så många verkar misstro och därför missar det hopp och tröst den ger vad gäller vår framtid som jag tror bibeln utlovar.
Detta därför vi inte är kallade att drabbas av vrede 1 Tess 5:9. Vilket är en vers som stöder uppryckandet och ger stöd för den tröst Paulus ger Tessaloikerna som i panik trodde de var i vedermödan vilket Paulus försäkrar i 2 Tess 2:3 de inte var. Endast den nitiske amillinnialisten kan finna tröst i att gå igenom vedermödan!

Får återkomma mer utförligt senare i kväll.

Anonym

KarinW, det finns som jag nämnde i förra inlägget redan en relativt nystartad tråd om "uppryckandet" där Ferguson visar det bibelställe som är till grund för hans orubbliga tro på kollektiva flygfärden. Han och de som hoppas på ett sån uppseendeväckande händelse borde förbereda sig också nu, tycker man, då den nya världsordningen stormar fram. Skulle inte förvåna mig om kandidaterna till den globala regeringen är klara innan året är slut. Och då borde "uppryckandet" vara nära också. Men ingen vet väl egentligen när "uppryckandet" ska ske, bara att det ska ske. Nångång. Det är väl också fritt fram för enskilda tolkningar antar jag.

Anonym
Och som vanligt ser vi ferguson i fel tråd igen med sitt uppryckande. 

Tack för att vi konstant blir serverad din snäva men faktafattiga omvärldsanalys ferguson.

Du borde ta bort ditt inlägg i tråden, gör du det så tar jag bort detta så blir det mer ordning i tråden.

Ja, han tar alla chanser han får att göra reklam för sin tro. Man tröttnar lite ärligt talat.
Ett effektivt sätt att krascha trådar om annat som man själv inte är intresserad av också.

Den kollektiva flygfärden är inte frälsningsgrundande, som är så viktigt att påpeka till och från i forumet,
så varför hålla på och tjata om det.
Sker det så sker det, sker det inte så lär vi märka det också. 

Nej jag är troende och jag tror det jag skriver. Det 100% vetande lämnar jag till andra. Att jag nämner uppryckandet i ett ord i ett inlägg stör dig såpass du ids kommentera det!!
Visar sida 1 av 10 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista