Kärlek säger: Gud är den samme i går idag och i all evighet. Amen.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-01-22 av Anonym.
Bluffprofiler
Förhindra för ickebetalande medlemmar att skicka meddelanden så att man hela tiden måste anmäla varje bluffprofil. Bluffprofilerna vill bara att man skall skicka email eller skypa så KD kommer inte att tjäna pengar på dem ändå. Och för oss betalande medlemmar är det bara irritation för att inte tala om det fåtal som blir lurade av bluffprofilerna.
Mer än 50% av meddelandena jag får kommer från ickebetalande Bluffprofiler.

mvh
Synsygus

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-01-22 av Anonym
Hej

Instämmer helt med detta, jag får bara meddelanden från bluffprofiler så jag är mycket trött på dem!

Calle
Anonym
#2. Publicerat 2017-01-22 av Anonym
Nu har jag rapporterat Bluffprofil nr två idag. Suck.
mvh
Synsygus
Anonym
#3. Publicerat 2017-01-22 av Anonym
Jag har också anmält två st idag.
Anonym
#4. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Förhindra för ickebetalande medlemmar att skicka meddelanden så att man hela tiden måste anmäla varje bluffprofil. Bluffprofilerna vill bara att man skall skicka email eller skypa så KD kommer inte att tjäna pengar på dem ändå. Och för oss betalande medlemmar är det bara irritation för att inte tala om det fåtal som blir lurade av bluffprofilerna.
Mer än 50% av meddelandena jag får kommer från ickebetalande Bluffprofiler.

mvh
Synsygus

Ja, precis! De kommer ju i alla fall inte att betala något så varför låta dom skicka meddelanden innan dom betalt något?

Det verkar vara organiserat på något sätt.

Och det har börjat bli riktigt irriterande. Idag fick jag två bluffmeddelanden. Det ger hela forumet en billig karaktär.

De som har det här forumet verkar ju inte vara så aktiva på att sprida om att det finns. Och förstår inte att dom inte kan fixa en så här trivial sak.
Anonym
#5. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Ja, beklagligt att unga kvinnor (oftast), vill leva på bedrägeri. Troligen är det utländska som klarat inte utbildningen, är dåliga på svenska språket, har ingen bostad, har det svårt allmänt, letar efter pengar till mat.
Ja, vem vill ta hand om en vuxen men svag och ostabil människa?

Ps. se vänligen i forum: mitt böneämne.
Anonym
#6. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Ja, beklagligt att unga kvinnor (oftast), vill leva på bedrägeri. Troligen är det utländska som klarat inte utbildningen, är dåliga på svenska språket, har ingen bostad, har det svårt allmänt, letar efter pengar till mat.
Ja, vem vill ta hand om en vuxen men svag och ostabil människa?

Ps. se vänligen i forum: mitt böneämne.
Jag tror faktiskt att det är män som gör dessa bluffprofiler. Det är en känsla jag fått.
Anonym
#7. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Ok, för det var länge sedan det hände mig, men de som jag kunde lätt uppfatta som bluff, var både män och kvinnor i blandade åldrar.
Anonym
#8. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
bluffare finns sååå många, så att dem flesta har förstått det men man blir förvirrad av dem. Orkar inte strida. Jag har tjatat så mycket kring falska profiler, det kan vara oxo en skicklig data kunnig man( tex) som roar sig SJUKT. Jag har varit på spåret efter honom, han är riktigt sjuk! Den onde! Såna förstör så mycket
Anonym
#9. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Ok, för det var länge sedan det hände mig, men de som jag kunde lätt uppfatta som bluff, var både män och kvinnor i blandade åldrar.
OM en kvinna som är (nästan) i samma ålder som mina barn OCH dessutom har en dålig svenska (troligen ett dåligt översättningsprogram)...
Ja man behöver inte vara överdrivet misstänksam för att inse att något är fel :-) :-)
Anonym
#10. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Ditt svar är oförskämt. Du kan inte beskylla andra för att bluffa med sina profiler utan att komma med bevis för det. Och att säga att andra ska betala är omänskligt, det är många som inte har det gott ställt. Men det bryr du dig inte om, Jag tycker du är fruktansvärt smärtsam och sadistisk.

Man kan inte vara säker på att den som är fotograferad i en profil är den som har gjort profilen. Män kan låtsas vara kvinnor och tvärtom. Alla bör vara observanta på vad som händer när man kontaktar någon och man ska inte på några villkor skicka pengar till någon människa vem det vara månde!!!! Och vad för anledningar de än har att begära pengar så ska man inte skicka pengar till någon.

Detta har hänt mig själv!!!! MEN INTE PÅ KRISTENDATE, DET VAR PÅ ANDRA SÄTT JAG TRÄFFADE DESSA KVINNOR SOM LURAT MIG. Jag förlorade 60.000 kronor, 6.731 US-dollar på olika kvinnor som bara lurade mig eftersom min sambo Anita dog i nyårsafton 2005. Kvinnorna som lurat mig är från Ghana, Nigeria,, Storbritannien (London) och Sverige Kvinnan från Sverige bodde först i Norberg, sen när hon fått mina pengar flyttade hon till först Göteborg sedan till Stockholm. De sa alla de älskade mig så mycket och de ville komma till min plats för att dela mitt liv. De behövde bara lite pengar för resekostnader och andra kostnader. De begärde att jag skulle skicka dem pengar med ganska stora mängder. När jag hade skickat dem de pengar de ville de övergav mig helt. Inte en enda av kvinnorna kom hit till Sverige för att besöka mig, inte en enda. Mitt liv är förstört, Jag har tagit lån i svenska banker för att skicka till kvinnorna, nu har jag bara existensminimum på grund av de lån jag tagit.

Kärlek säger: Gud är den samme i går idag och i all evighet. Amen.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen