snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-01-19 av Anonym.
Bön för väckelse hos muslimer.
Desto mer jag satt mig in i vad den muslimska tron ger för konsekvenser, desto mer förskräckt blir jag.

De muslimer som är bra har helt enkelt ofta inte läst Koranen.

Den ökande mängden muslimer och framförallt muslimer som läser Koranen kommer att innebära allt större problem och de enda lösningar jag ser är att:

1. antingen får vi skicka tillbaka muslimer som börjar läsa Koranen eller
2. så får vi be om att det sker en kristen väckelse hos sådana muslimer så att de kan bli fredliga istället.

En gång räddade korstågen oss från att tas över av muslimer. Den här gången kanske vi kan hoppas på en mer fredlig räddning - bön för väckelse hos muslimer.

Här en bra introduktion av Stanley Sjöberg som visar hur naiva vi är vad gäller Koranen:
Lördagsintervju 4 - Pastor Stanley Sjöberg om islam.

Här ett inslag som pekar på att den muslimska tron inte alls är fredsälskande.
Don't trust peaceful muslims about islam

Här om skillnaderna i värderingar mellan kristna och Islam.
Islamic values vs Christian values according to scripture (Nonie Darwish)

Här om hur Islamska skolor fungerar:
Undercover camera exposes the hate taught to Muslim children.

Här ett inslag från Danmark som förskräcker.
Christian's attacked in multicultural Europe by Muslims

Det finns alltså all anledning att be om att vi kan få en stor väckelse bland muslimer. Alternativet förskräcker.

Svar på inlägg

lelle53
#1. Publicerat 2017-01-22 av lelle53
uÄntligen någon som vågar skriva en sanning!!
Vart är Sverige och de som borde ha sanningen i sig på väg?
Sverige är på fall, och vem vill stå på muren och ropa ut varningarna!
Inte Pingst i varje fall, där har man ju haft ett märkligt möte i Pingstkyrkan Stockholm...

I riksdagen finns bara ett parti som har stått upp för det kristna ordet och predikat Jesus
och det kristna budskaper om kärlek i jämförelse med islam!!
Gissa vilket parti det var, kristdemokratena? Nej, där finns inget att hämta, kolla, sök på
nätet skall du se.

Den som går utöver vad skriften säger har inte Gud står det skrivit. Har du Gud?
Anonym
#2. Publicerat 2017-01-22 av Anonym

Mona Walters Blog. Finns även på FB.


http://monawalter.com/
Anonym
#3. Publicerat 2017-01-22 av Anonym
Vad sägs om en väckelse över både kristna och muslimer, ja och förstås ateister i landet?? Är inte det något att be om? Den Helige Ande över alla.
Anonym
#4. Publicerat 2017-01-22 av Anonym
Hur många gånger har man nu hört om att vi ska BE för en väckelse?Iallafall inom Pingst så har det betts i årtioenden om detta.
PROBLEMET är att ingen gör något mer konkret än ber!Det är som om Man tror att Gud ska skicka ner alla sina änglar på jorden,nej det är ju vi som i första hand är budbärarna av evangeliet.
Nej,jag säger som jag själv tror det är.Vi har blivit alldeles för bekväma och nöjer oss med våran personliga tro.Jag säger inte att jag är bättre själv.
Jag tror det bästa sättet att nå människor med evangeliet är att söka upp dom på gator och torg,för till kyrkorna kommer ju dom inte ändå.Jag har hört flera vittnesbörd där under och tecken sker bland gatuevangelister.(Och nej det är inte fel att be om väckelse)
Anonym
#5. Publicerat 2017-01-23 av Anonym
Ursäkta men jag återigen tänker på mig själv.
Alltså ; det är så att jag känner en utländska bosatt i Sverige i ca 13 år, utan arbete, utan inkomst, ex- mannen behandlade illa, så nu är det socialen som hjälper med uppehälle.
Eftersom vi känner varandra så länge så har jag erbjudit henne att bo hos mig för att få stöd, ett hem, ett normalt umgänge med sin 6-åring. Allt under förutsättning att hon vill ta itu med sitt liv.
Be med mig för att: allt går bra, att kontakten med socialen fungerar bra, att den kvinnan blir stark nog för att söka jobb, att förbättra språket, får naturlig ta hand om sitt barn.
Till sist : att jag själv klarar av den eventuellt nya situationen.
Tack ska ni ha.
Anonym
#6. Publicerat 2017-01-26 av Anonym
Muslimer LIDER av sin tro - framförallt verkar deras kvinnor utsättas för mycket.

Så jag tycker att vi ska inte vara ljumma inför detta lidande. Här är en kvinna, tidigare muslim, som tar upp det här och det är ett mycket starkt tal som hon gör.

https://youtu.be/w94ZlvVFrew

Har man sett det tycker jag inte att man kan vara "diplomatisk." För inte ska vi väl vara ljumma?

Men nu är du ljum och varken varm eller kall, och därför skall jag spy ut dig ur min mun” (Upp. 3:16).
Anonym
#7. Publicerat 2017-01-26 av Anonym
Hur många gånger har man nu hört om att vi ska BE för en väckelse?Iallafall inom Pingst så har det betts i årtioenden om detta.
PROBLEMET är att ingen gör något mer konkret än ber!Det är som om Man tror att Gud ska skicka ner alla sina änglar på jorden,nej det är ju vi som i första hand är budbärarna av evangeliet.
Nej,jag säger som jag själv tror det är.Vi har blivit alldeles för bekväma och nöjer oss med våran personliga tro.Jag säger inte att jag är bättre själv.
Jag tror det bästa sättet att nå människor med evangeliet är att söka upp dom på gator och torg,för till kyrkorna kommer ju dom inte ändå.Jag har hört flera vittnesbörd där under och tecken sker bland gatuevangelister.(Och nej det är inte fel att be om väckelse)
Håller med. Men det görs en hel del som vi kanske inte ser eller vet om. Mycket händer bakom ryggen på oss, jag lovar.
Anonym
#8. Publicerat 2017-01-26 av Anonym
Håller med. Men det görs en hel del som vi kanske inte ser eller vet om. Mycket händer bakom ryggen på oss, jag lovar.
Anonym
#9. Publicerat 2017-01-27 av Anonym
Ursäkta mig, men även om jag skrivit på fel ställe så kanske finns det någon som vill be om Guds ledning i min beskrivna situation, den 23 /1, tack.
Hälsningar.
Anonym
#10. Publicerat 2017-01-27 av Anonym
Ursäkta mig, men även om jag skrivit på fel ställe så kanske finns det någon som vill be om Guds ledning i min beskrivna situation, den 23 /1, tack.
Hälsningar.
Det finns fler än du vet om som ber för dig, just nu, angående det du tog upp.

Önskar dig all lycka och din vän önskar jag all frid och en ljus framtid. Måtte Herren bevara dig i allt gott! Guds frid
snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen