Rosie säger: Hej! Önskar alla en Jesuscentrerad påskhelg i tacksamhetens och kärlekens anda! Gud välsigne er alla! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-01-17 av Anonym.
Prisa Gud för detta forum! Och tack Kristen date.
Ja då var detta forum skapat, så då får vi också börja använda detta forum, och med hjälp av Gud så får vi använda den på ett sätt så att det blir till en stor välsignelse!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-01-17 av Anonym

Och jag har ju nu äran till det första inlägget:

Vad kan hindra oss i vår bön till Gud? (Jes 59:1, 1Pe 3:7)

Som jag förstår det så kan det vara så att om vi har synd i vårat liv så kan detta stå emellan Gud och oss, så först måste vi rena oss från synd genom att bekänna våra synder för Gud så att vi kan ha en bra relation med Gud, så att inget stör i våran bön till Gud. (1Joh 1:9, 1Joh 2:1)

Och jag tänker att själva mallen som Jesus ger oss för vår bön kan vi finna i Mat 6:9

Att Jesus här först riktar sin bön till Fadern och att Jesus erkänner Faderns Helighet, Jesus visar först vart vi ska rikta vår bön, sedan att han ber om att Guds vilja ska ske, efter det så ber Jesus om att Gud ska ge oss det vi behöver i livet. För Jesus säger att ge oss vårt bröd för dagen. Men frågan är ju att det kan ju också finnas en djupare mening i denna bön, att ge oss vårt bröd för dagen kan betyda mer än bara tex mat, utan det kan ju också betyda vårt andliga bröd och näring. Att som Jesus säger "En människa skall inte endast leva av bröd, utan av varje ord som utgår från Gud mun"(Mat 4:4) Och vi vet ju att Jesus säger att Han är livets bröd.(Joh 6:48) Att vi ber att Gud ska välsigna vårt andliga och våra dagliga fysiska behov.

Sen så säger Jesus att vi ska be om syndernas förlåtelse, men detta kommer med ett villkor, och detta villkor är att vi också förlåter dom som har syndat mot oss. Jag tror att för att vi ska kunna ha en God kommunikation mellan Gud och oss så behöver vi också se till att våran relation med våra medmänniskor är god, att om vi har gjort någon illa så måste vi be om förlåtelse för detta och om någon har gjort något ont mot oss så måste vi förlåta dom, detta kan ju i vissa fall vara en process för vi vet ju att det finns dom gångerna då en människa har blivit utsatt för väldigt hemska saker. Så man behöver be Gud att Han ger oss den viljan att förlåta. Jag tror att för att man ska kunna bli läkt när man har blivit själsligt sårad så behöver man själv kunna förlåta, det är väldigt lätt för mig att säga men jag tror att det är så. (Mar 11:25)
Jesus säger sedan att vi ska be om Guds beskydd och att vi ska be Gud att Han ska rädda oss från frestelse och fr
Anonym
#2. Publicerat 2017-01-17 av Anonym
Det finns en bönegrupp!



Va bra att du tog detta initiativ Andrew!

O tack KD för att ni gjorde detta :)
Marbell
#3. Publicerat 2017-01-17 av Marbell
Jag ber att Jesus ge oss styrka, for att leva som han vill. Och att I dejting ska han hjälpa oss att behaga han. alla som kan kan Be också för det. Jag ber I Jesu namn och tackar för det amen.
Anonym
#4. Publicerat 2017-01-17 av Anonym
Jag tänkte om någon kunde komma med ett böne ämne som vi kunde be för under ungefär en veckas tid??
Sen så kan vi ju byta böne ämne varje vecka.
Anonym
#5. Publicerat 2017-01-17 av Anonym
Jag ber att Jesus ge oss styrka, for att leva som han vill. Och att I dejting ska han hjälpa oss att behaga han. alla som kan kan Be också för det. Jag ber I Jesu namn och tackar för det amen.
Absolut! Detta är en viktig bön, ska absolut be för alla som är här inne på Kristen Date.
Anonym
#6. Publicerat 2017-01-18 av Anonym
Jag tänkte om någon kunde komma med ett böne ämne som vi kunde be för under ungefär en veckas tid??
Sen så kan vi ju byta böne ämne varje vecka.
Många har erfarenhet av att det är svårt att få kontakt här på KD.

Erfarenhet av att inte få svar på brev, (inte ens ett Nej tack, vilket kan vara hövligt kan tycka).

Flera gånger har det tagits upp, denna brist på kontakt.

Svårigheten i att bara "hänga",....vi behöver ju det för att lära känna varandra,.....men det är dött på chatt, o gästböcker o bloggar verkar vara fåskrivna i....

Bara för att vi hejar o skriver lite här o där till varandra betyder det inte ett livslångt åtagande
O vi startar inte en allvarlig kontakt med att svara eller fråga,....nånstans ska vi ju börja....

En sund nyfikenhet på varandra ska vi väl ha.

Kan vara ett böneämne,...att det blir lättare. Att vi blir bättre på att mötas.
Louica
#7. Publicerat 2017-01-18 av Louica
Ett gott initiativ!
Ser framemot få deltaga varje vecka i ett böneämne!
Anonym
#8. Publicerat 2017-01-19 av Anonym
Jag tänkte om någon kunde komma med ett böne ämne som vi kunde be för under ungefär en veckas tid??
Sen så kan vi ju byta böne ämne varje vecka.
Är ämne valt o när börjar "veckan"...?

Kan du vara samordnaren för detta?
Anonym
#9. Publicerat 2017-01-19 av Anonym
Vore lättare att prisa detta forum om det gav seriösa kontakter. Nu fick jag ett sådant där inlägg igen av någon som gått in och lagt in en text om att få kontakt via en email adress. De försvinner väl när de inte betalar avgiften. På tok för ung kvinna också.

Man blir ju lite glad när man ser att man fått ett meddelande men snart bryr jag mig inte om dom. 49kr i månaden är inte mycket om man får något. Men annars kanske det är för mycket. Diskutera kan man ju göra gratis på andra ställen.

En del diskussioner här som om vi varit till månen eller inte är ju också smått absurda och ger forumet en något konstig känsla.
Anonym
#10. Publicerat 2017-01-19 av Anonym
Är ämne valt o när börjar "veckan"...?

Kan du vara samordnaren för detta?
Vi kan säga att vi börjar på måndagar med ett nytt böneämne och att vi kan tills dess be om att Gud vägleder oss till att det böneämnet som vi väljer ska vara efter Hans vilja.
Tycker ni att det är ok?
Rosie säger: Hej! Önskar alla en Jesuscentrerad påskhelg i tacksamhetens och kärlekens anda! Gud välsigne er alla! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen