Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-09-10 av Anonym.
Guldkorn.
Det skulle vara roligt att höra vilka "guldkorn" ni hittar i vardagen. Sådant som gör att man piggnar till och tycker att livet är bra härligt.
Jag såg i ett TV-program gamla Dagny, 104 år, som sitter och bloggar för fullt. Wow, vilken kvinna! Humor har hon också. Hon är säkert ett guldkorn för andra.
En vers i Bibeln du kanske lever på och blir hoppfull av?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-09-10 av Anonym
Det skulle vara roligt att höra vilka "guldkorn" ni hittar i vardagen. Sådant som gör att man piggnar till och tycker att livet är bra härligt.
Jag såg i ett TV-program gamla Dagny, 104 år, som sitter och bloggar för fullt. Wow, vilken kvinna! Humor har hon också. Hon är säkert ett guldkorn för andra.
En vers i Bibeln du kanske lever på och blir hoppfull av?
''Gudlkornet'' för mig är att få umgås med Gud varje dag och känna hans fridfulla närhet. :)
Anonym
#2. Publicerat 2016-09-10 av Anonym
Ja det är sant, Elia, relationen med Gud är rena guldtackan.
Nu är inte dagen slut än men ett av mina små guldkorn är upptäckten att päronträdet, som inte mått bra de senaste åren, bär fina frukter på några grenar. Hoppfullt! (Vilken frukt bär vi själva?)
Anonym
#3. Publicerat 2016-09-10 av Anonym
Är det sant att hon är 104?? Kan det vara generna eller en speciell livsstil. Guldkorn, man försöker ju se det positiva inom jobb och privatliv. Ps. 23 är en favorit som lyfter, speciellt om det känns motigt.
Anonym
#4. Publicerat 2016-09-11 av Anonym
Är det sant att hon är 104?? Kan det vara generna eller en speciell livsstil. Guldkorn, man försöker ju se det positiva inom jobb och privatliv. Ps. 23 är en favorit som lyfter, speciellt om det känns motigt.
Anonym
#5. Publicerat 2016-09-11 av Anonym
Ja det är sant, Elia, relationen med Gud är rena guldtackan.
Nu är inte dagen slut än men ett av mina små guldkorn är upptäckten att päronträdet, som inte mått bra de senaste åren, bär fina frukter på några grenar. Hoppfullt! (Vilken frukt bär vi själva?)
Amen. :)

Det är ju trevligt. :)
Anonym
#6. Publicerat 2016-09-11 av Anonym
Guldkorn:

En kopp cappuccino med en skitbra bok
Brorsans hund
Min stora monstera, är görvacker
O lyxen med vatten

bl.a.
Anonym
#7. Publicerat 2017-04-07 av Anonym
Det skulle vara roligt att höra vilka "guldkorn" ni hittar i vardagen. Sådant som gör att man piggnar till och tycker att livet är bra härligt.
Jag såg i ett TV-program gamla Dagny, 104 år, som sitter och bloggar för fullt. Wow, vilken kvinna! Humor har hon också. Hon är säkert ett guldkorn för andra.
En vers i Bibeln du kanske lever på och blir hoppfull av?
Guldkorn:
Gullvivor o påskliljor är på väg upp o knoppar :)
Anonym
#8. Publicerat 2022-10-23 av Anonym
Absolut kroumata 9 - youtube med killing gänget.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen