Jordgloben är Falsk! Jorden är Platt!
Skapad 2016-06-16 kl 15:31 av sanningssökare, kille/man, 63år, Gävleborgs län.
Hör detta hemma på Fritid, eller är det Politik och Samfund, Roliga Saker, Kärlek och Relationer ? Eller en synpunkt eller diverse. Eller kan det platsa på Religion och Tro !? Ja va tror du ? Jag menar att det platsar på alla rubrikerna och det är en av de största frågorna för en vilsen värld. Om det skulle vara så att jorden inte är en glob utan som det som allra oftast talas om i skriften är en platt sak med gränser !? Vad skulle det göra med vår tilltro till ALLT som du och jag har lärt oss vara "vetenskapliga" sanningar ?
Nu får ni skärpa er, nu skall vi lösa detta problemet ! Nu skall argument fram, inte något annat är kalla fakta ! I alla fall bara det som du och jag tror är fakta. Vi skall försök låta bli att använda argument som att alla vet, det är allmänt kännt och det behöver vi inte diskutera för alla vet att det är så. Nä nu lägger vi fram bevisen.
Om jorden är en Glob, hur stor är den ? Hur vet man det ? Vad talar emot det ? Allt jag nu aktivt letat efter säger att den är platt ! Om man har sagt att Jorden har en viss storlek, att USA har en viss storlek, att Antarktis har en viss storlek så kan ju inte den storleken ändra sig från år till år, eller !? Man ( inte jag numer) säger att jorden snurrar runt solen, att månens olika faser beror på att vi kan se olika mkt av månen beroende på hur mycket vi från jorden ser av det soljus som lyser på den. Vid månförmörkelse så skymmer jorden solens ljusstrålar att nå månen och vid solförmörkelse så skymmer månen solens strålar att nå oss. Om det är så så måste det ju hålla hela vägen, man kan inte observera något som inte skulle stämma med det. Det är omöjligt med den i dag påstådda möjligheten att fotografera hela globen från rymden, och sen inte veta hur stor jorden är. Att visa upp nya bildbevis över jorden, foton som sägs vara tagna från rymden, hur den ser ut med tanke på kontinenternas storlek. Så de proportionella storlekarna på ett foto kan inte variera från år till år. USA kan inte ena året vara 30-40 % större och sen mindre och så vidare !?
Jag skall lägga fram bevis som visar att dessa bilder som vi tror är mer sanna än Bibeln själv är falska. De är påhittade och det är därför som de inte stämmer.
Jag skall bevisa att Jordens kurvatur och därmed Globens storlek inte stämmer om vi helt enkelt tar och tittar på beviset som finns mitt framför allas våra ögon horisonten och avståndet till den !
Men innan jag bevisar det kan någon försöka att motbevisa mig redan nu ! Mig och mig det är ju fel uttryckt. Beviset är Jorden själv och det vi alla kan observera med mycket enkel teknologi som kikare och ganska enkla teleskop ! Jag och jag .... jag är bara en budbärare som berättar om dessa bevis ! Det är inte jag eller mig eller någon annan det är skapelsen jorden som vi kan se hur den är. Den är observerbar här nerifrån. Så det vi kan observera är faktiskt vad skaparen av jorden säger, för Gud har lagt fram alla bevis. Sen så har han även beskrivit hur Jorden är skapad.