Forum > Roliga saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-03-31 av Anonym.
Google translate ett skämt?
Sa ja till en kvinnlig FB ansökan. Män tenderar att dyka upp i chatten med det föga originella Hi. Nu fick jag ett tilltal i chatten som jag trodde var franska och något i stil med tack för att du vill bli min vän eller något. Enligt Google Translate står det dock följande. Salùt coucou" j'ai besoin de ton aide si t'as pas de souçis. Hej göken "Jag behöver din hjälp om du har inga bekymmer". Hahahahahaha....någon som kan franska här? *tittar sig desperat omkring*.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-03-31 av Anonym
Har du accepterat en vänförfrågan på FB från en okänd person? Det är ju ett brott mot grundregel nr 1 på nätet, om man vill ha sina pengar och personliga uppgifter i fred! Jag rekommenderar dig att omgående ta bort den personen - oavsett vad franskan betyder!
Anonym
#2. Publicerat 2016-03-31 av Anonym
Sa ja till en kvinnlig FB ansökan. Män tenderar att dyka upp i chatten med det föga originella Hi. Nu fick jag ett tilltal i chatten som jag trodde var franska och något i stil med tack för att du vill bli min vän eller något. Enligt Google Translate står det dock följande. Salùt coucou" j'ai besoin de ton aide si t'as pas de souçis. Hej göken "Jag behöver din hjälp om du har inga bekymmer". Hahahahahaha....någon som kan franska här? *tittar sig desperat omkring*.
"Coucou" är en mer demonstrativ hälsning, ungefär som "hallå". Det kan också betyda just "hälsning". Så: hej, hallå, jag behöver din hjälp om du inga bekymmer har.
Anonym
#3. Publicerat 2016-03-31 av Anonym
Har du accepterat en vänförfrågan på FB från en okänd person? Det är ju ett brott mot grundregel nr 1 på nätet, om man vill ha sina pengar och personliga uppgifter i fred! Jag rekommenderar dig att omgående ta bort den personen - oavsett vad franskan betyder!

-----------------------------------------------

Det trodde jag med tills jag upptäckte att ex. pastorns vänner sökte min vänskap utan att känna mig. Dessa har jag kollat av. Men jag spelar ett spel och behöver hjälp med att lösa uppgifterna och det finns en grupp för detta. Därav mystiska personer. Men tack för varningen!
Anonym
#4. Publicerat 2016-03-31 av Anonym
"Coucou" är en mer demonstrativ hälsning, ungefär som "hallå". Det kan också betyda just "hälsning". Så: hej, hallå, jag behöver din hjälp om du inga bekymmer har.

----------------------------------------------------------------------

Hmmm, tack! Får kanske plocka bort personen ändå. Google translate var iaf en kul upplevelse!
Anonym
#5. Publicerat 2022-10-23 av Anonym
( George of the Jungle speaking swahili -youtube ) Är nåt liknande som Google translate gissar jag.