Rosie säger: Hej! Önskar alla en Jesuscentrerad påskhelg i tacksamhetens och kärlekens anda! Gud välsigne er alla! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Snöflingan
Skapat 2015-11-20 av Snöflingan, kvinna, 43 år, Västra Götalands län.
Fortsatt underhållning och varför inte tips?
Jag har funderat över vilka tvvanor man har. Jag och min goda vän har så olika tvvanor att det är löjligt. Vi sitter alltid och zappar mellan två kanaler och filmer ska vi inte ens prata om. Han ser på en skräckfilm och jag gömmer mig skrikande bakom en kudde...

Så nu undrar jag helt enkelt. Vad har ni för tvvanor? Är det något tvprogram som ni mer eller mindre måste se? Varför inte ge varandra tips?

Jag är helt beroende av Top Gear. Bättre tvprogram än det finns inte...

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-02-25 av Anonym
Tyvärr kan jag inte bidra med något då jag sålde tv: n för cirka 4 år sedan
--lite paus-musik kan jag bidra med.....

Björn J:son Lindh: Brusa högre, lilla å
https://www.youtube.com/watch?v=XlXThbx_dO0



SweKiwi
#2. Publicerat 2018-02-26 av SweKiwi
Jag förstår inte varför man säljer tv:n, men behåller datorn... Även om det bara är ett videoklipp på YouTube jag vill titta på, så blir det ju större och bättre bild om jag tittar på det på en tv.

Men till ursprungsfrågan: Jag har helt slukat serien »The Crown« (finns på Netflix). Den handlar om drottning Elizabeth II, hennes väg till tronen och de första åren på den. En otroligt påkostad serie, vilket märks. Den är baserad på verkliga händelser, men dessa är förstås förenklade och/eller anpassade för att fungera i tv-format.

Bland »vanliga« tv-serier är »På Spåret« fortfarande en höjdare. Och »Mandelmanns« kan man titta på bara för att drömma sig bort till ett självhushållande ställe på landet.

/ Kiwi
Rosie säger: Hej! Önskar alla en Jesuscentrerad påskhelg i tacksamhetens och kärlekens anda! Gud välsigne er alla! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen