smålänning i norr säger: Även ledare behöver prövas i förhållande till Bibeln som är Guds Ord,har personen bra karaktär och Bibelförankring
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

AllanE
Skapat 2012-08-05 av AllanE, man, 83 år, Västra Götalands län.
Korsets tecken på himlen
Jag har en idé om att fem piloter skall flyga i formationen av ett kors när OAS-mötet börjar i Kungälv nästa år.

Se bild i min profil.

Vid OAS i Kungsbacka presenterade jag idén, men hittills har ingen anmält sig. Så nu frågar jag: Finns här ytterligare fyra piloter, som vill offra tid (och kostnader) på att öva det här. Min tanke är är att vi skall flyga över Kungälv den dagen mötet börjar. Vi gör en överflygninh från norr till söder och en från öster till väster.

Allan

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2012-08-12 av Anonym
Jag tycker inte idén låter särskilt spännande utan mera som en traditionell formation kallad "rote-4". Det är nog bara de inblandade som kommer att se och förstå sambandet med din konferens.

Sorry!
Anonym
#2. Publicerat 2012-08-15 av Anonym
Jag tycker det är en bra ide, de som är på OAS-mötet förstår betydelsen och förhoppningsvis kan det väcka tankar och frågor hos andra,ge inte upp tanken....
Anonym
#3. Publicerat 2012-08-17 av Anonym
Jag skulle tyvärr inte imponeras av fem flygplan i formation... Ganska komplicerad uppgift som inte är riskfri samt kostbar...samt kortvarig! Inte säkert folket uppfattar korset ens... Jag är alldeles för ekonomisk och riskmedveten (gammal flyglotta ) av mig för att ge mitt samtycke men förstår Allans entusiasm och vilja! Det räcker väl med ett plan och en stor banderoll med lämplig text????
Anonym
#4. Publicerat 2012-08-23 av Anonym
Jag värnar om miljön så jag säger bestämt nej.
Anonym
#5. Publicerat 2012-08-23 av Anonym
Kul idé. Klart Ni ska pröva om Ni får ihop nog med flygare!
Anonym
#6. Publicerat 2012-08-25 av Anonym
Ha ha, ja varför inte! Och varför inte också låta Uffe Ekman komma som på skyarna?

Guds frid/björn
Anonym
#7. Publicerat 2022-10-23 av Anonym
Holger Nilsson skrev en artikel som handlade om Argentina, där de tror sig ha sett Människosonens tecken på himlen. En stor Jesus gestalt med utsträckta armar. Artikeln finns på Flammor.com.
smålänning i norr säger: Även ledare behöver prövas i förhållande till Bibeln som är Guds Ord,har personen bra karaktär och Bibelförankring
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden