smålänning i norr säger: Gränsen mellan beundran och begär kan vara hårfin läs gärna längre ner i min presentation:Bibelställen om GudsRike och dess Sinnelag att studera
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Svar på inlägg

SweKiwi
#1. Publicerat 2026-08-11 av SweKiwi
Nu har du ju ett gyllene tillfälle att använda ditt AI-verktyg för att kolla upp det som sägs i videon.

Eller det har du väl redan gjort? Så att du inte klistrar in en video som stödjer din världsbild bara för att den... stödjer din världsbild.

/ Kiwi
GMR
#2. Publicerat 2026-08-12 av GMR
Nu har du ju ett gyllene tillfälle att använda ditt AI-verktyg för att kolla upp det som sägs i videon.

Eller det har du väl redan gjort? Så att du inte klistrar in en video som stödjer din världsbild bara för att den... stödjer din världsbild.

/ Kiwi
Jag har gjort många researcher under flera år, även under den så kallade pandemin. Så därför gick jag till en läkare för att få ivermectin utskrivet. I min journal stod det efter det att jag var vaccinsmoståndare som hänvisade till olika studier. Jag använde inte ai på den tiden och hittar givetvis fakta utan ai.

Antar att du var en person som litade på "vetenskapen" eller rättare sagt lögnerna.

Du är en person som går in i olika trådar, hållet dig inte till ämnet. Hade du gjort riktiga researcher även redan under pandemin så hade du redan vetat det den här tråden handlar om. Tyvärr så har du fått lära dig att det mainstream media är säkra källor.

Min världsbild då var att jag också trodde på mainstream media om den så kallade pandemin. Däremot så gjorde jag researcher så jag kunde lägga fram fakta till läkaren. Läkaren var tydligen lika hjärntvättad som många andra.

Jag kan förstå att om du är stolt så kan du aldrig ändra din världsbild oavsett hur mycket fakta som läggs fram för dig. Då tycker du att det är roligare att fungera som ett troll i olika trådar.
SweKiwi
#3. Publicerat 2026-08-13 av SweKiwi
Jag kan förstå att om du är stolt så kan du aldrig ändra din världsbild oavsett hur mycket fakta som läggs fram för dig. Då tycker du att det är roligare att fungera som ett troll i olika trådar.
Har du möjlighet att lägga fram denna "research" här?

Jag förstår att du tror att jag inte kommer att ändra mig, men det finns andra som läser dessa trådar. Som undrar varför någon går emot råden som ges. Som undrar varför någon anser sin läkare vara hjärntvättad.

Ett FB-klipp från ett senatsförhör utan någon som helst kontext hjälper inte någon.

/ Kiwi
GMR
#4. Publicerat 2026-08-14 av GMR
Har du möjlighet att lägga fram denna "research" här?

Jag förstår att du tror att jag inte kommer att ändra mig, men det finns andra som läser dessa trådar. Som undrar varför någon går emot råden som ges. Som undrar varför någon anser sin läkare vara hjärntvättad.

Ett FB-klipp från ett senatsförhör utan någon som helst kontext hjälper inte någon.

/ Kiwi
Jag är inte ute efter att få någon att ändra sig, bättre att människor gör egna researcher. De som är intresserad gör sin egen resarch utifrån det förhöret om innehållet är intressant. Sedan finns det andra som hellre tycker att det är bättre att skifta fokus på trådens innehåll.

De flesta även på den tiden i det här forumet var inte intresserad av att göra research i det här ämnet och påstod att det var konspirationsteorier. Nu när det framkommer bland annat i det här förhöret att Fauci inte vilade sina uttalanden på vetenskapliga grunder utan snarare lögner så tror ju säkerligen de flesta som inte gör egna researcher att de vilar sina beslut på vetenskaplig grund, (i verkligheten så baserades deras/ditt beslut på lögner).
SweKiwi
#5. Publicerat 2026-08-14 av SweKiwi
De flesta även på den tiden i det här forumet var inte intresserad av att göra research i det här ämnet och påstod att det var konspirationsteorier. Nu när det framkommer bland annat i det här förhöret att Fauci inte vilade sina uttalanden på vetenskapliga grunder utan snarare lögner så tror ju säkerligen de flesta som inte gör egna researcher att de vilar sina beslut på vetenskaplig grund, (i verkligheten så baserades deras/ditt beslut på lögner).
Det är, som sagt, ett klipp utan kontext. Det säger varken bu eller bä, mer än vad de redan övertygade tolkar in i det.

Jag tror inte att någon blir pigg på att kolla upp det här för att du lägger ut klipp och sedan inte vill prata om dem. Så fortsätt du med den metoden.

/ Kiwi
sestir
#6. Publicerat 2026-08-15 av sestir
Det är nog ingen som vill ge hela kontexten eftersom vi inte har något särskilt emot Anthony Fauci eller de nätverk han tillhör.

Fauci var GD för National Institute of Allergy and Infectious Diseases i USA när nCOV19, senare COVID, släpptes lös i Wuhan i samband med att Kinesiska Kommunistpartiet hade möte i staden. Han gjordes till Trumpadministrationens främste sakkunnige och USAs regerings kommunikatör angående det aktuella biovapnet. Nu försöker Trumpadministrationen distansiera sig från honom då många människor anser att hans råd och information var så dåliga att det kanske vore straffbart.

En händelse i vår närtid är att Faucis (digitala) dagbok hittats. Han kallas då till förhör i senaten eftersom det han skrivit i dagboken motsäger det han kommunicerade till allmänheten och det han sa i tidigare senatsförhör, på vissa punkter. Istället för att svara på frågorna hänvisar han till en rätt att inte svara på vissa typer av frågor i senatsförhör som finns i 5:e tillägget till USAs konstitution. Poängen är att senatsföhör annars kan användas för att nita folk genom att de får en massa frågor om saker de inte helt minns i alla detaljer och då av misstag råkar ge ett felaktigt svar i någon detalj.

"... nor shall be compelled in any criminal case to be a witness against himself..." — 5th amendment.

Politiskt har dagboken haft konsekvensen att det framkommit att Dana Bash och Jake Tapper, som ledde debatter i CNN inför presidentvalet, i privata sammanhang starkt sympatiserade med Joe Biden och var emot Donald Trump, vilket såklart gjorde dem olämpliga som debattledare och gör CNN till en olämplig TV-kanal att sända presidentdebatter eftersom de uppenbarligen misslyckats i två fall av två med att välja en neutral debattledare.

I övrigt är det tveksamt om dagboken och förhören kommer att leda till något. Eftersom Fauci aldrig publicerade dagboken utan tvärt om raderade den (den har rekonstruerats), så kan man inte utgå från att de åsikter och verklighetsuppfattningar som beskrivs där var hans, i synnerhet som han jobbade med kommunikation och därför kan ha formulerat uttalanden för att senare undersöka om det fanns tillräckligt stöd för dem. Man ska vara mycket försiktig med att använda privata anteckningar som bevisning, enligt min mening.
GMR
#7. Publicerat 2026-08-17 av GMR
"Det är nog ingen som vill ge hela kontexten eftersom vi inte har något särskilt emot Anthony Fauci eller de nätverk han tillhör."

Det var inte många som hade något emot hitler heller på den tiden.

Intern kommunikation visade redan från början att viruset var milt samt att vaccin inte minskade spridning av viruset. Att då påstå något annat för att tvinga på vaccinet på människor är ju verkligen att gå över alla gränser.

Att de även i skolorna började vaccinera barn när de även offentligt sa att covid inte var farligt för barn är ju riktigt grymt.
SweKiwi
#8. Publicerat 2026-08-23 av SweKiwi
Du förenklar historien väldigt mycket, GMR. Kunskapsläget förändrades efterhand som tiden gick och viruset muterade. Och det gick var inte så enkelt och rakt som du försöker få det till.

Men det är iaf intressant att du menar att det faktiskt fanns ett virus. Det har ju funnits personer här på forumet tidigare, som menade att allting var ett påhitt och ett försök att tvinga världen till lydnad i Den Nya Världsordningen™. När det så inte blev någon ny världsordning, så var budskapet i stället att det hade varit en generalrepetition inför den riktiga "bluffpandemin".

/ Kiwi
smålänning i norr säger: Gränsen mellan beundran och begär kan vara hårfin läs gärna längre ner i min presentation:Bibelställen om GudsRike och dess Sinnelag att studera
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden