24 juli säger: "I have a vits" - fortsätt så! Även Frid o andra Cool boys... Förr hette det Bondkomik, Enkel - Love it! Signaturen "Vi som hellre luktar svett"...
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Habib
Skapat i dag kl. 04:14 av Habib, man, 35 år, Västra Götalands län.
Kärlek?
Det är fint när den känns men vad är det våra kroppar egentligen reagerar på när det väl händer? Är det biologi, genetik eller helt enkelt vad vi blivit fostrade till sträva efter? Med lite förstånd över historia visar utvecklingen att vad vi attraherades av, kroppar vi drogs till och ord som kunde förtrolla den minst skolade individen. Röster kan vara väldigt tilltalande och beröra oss med blotta tonen.

Vi lever också i ett samhälle som säljer kärlek och människor som betalar multum för att finna det som enkelt går åt finna. Jag tror att när vi befinnor oss i essensen av vilka vi är, går det inte att missa när någon annan är där heller. Jag tror kärlek uppstår när vi tillåter oss se bortom det fysiska. Då uppträder medmänskligheten. Men det biologiska i oss begränsar vår medmänsklighet till den vi vill hålla kär i löftet vi förenar till Gud mellan två älskande personer. Vår genetik är ett kodat språk formulera på cellulär nivå, vi ont anat kommunicerar på en komplex nivå.

Biologi är det köttsliga vi ej kan förneka, sinnet är vårt intellekt berövad på förståelse, genetik är vårt enda sanna jag. Tyvärr vill vårt intellekt tolka in vetande i genetik och berövar oss på vad människa är och kärlek på vad det är att bara vara i någon annans barmhärtigande.

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
24 juli säger: "I have a vits" - fortsätt så! Även Frid o andra Cool boys... Förr hette det Bondkomik, Enkel - Love it! Signaturen "Vi som hellre luktar svett"...
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden