Med tanke på hur Örebro partiet växer så visar det ju att det hjälper, människor är trötta på vanvård, korruption och härskartekniker från politiker osv.
Som sagt, det är ju inte ett isolerat problem för just Örebro. Örebropartiet driver just sådana frågor som är lite mer obekväma vilket gör att de politikerna känner sig väldigt obekväma och tar till lögner och påhopp istället för att bemöta frågorna sakligt.
Problemet med Allards uppträdanden är att han blir en politisk dalit. En som andra ogärna vill röra vid.
Hur mycket Örebropartiet än växer, så lär de nog inte få någon politiskt majoritet på egen hand. Då krävs det att även andra partier och/eller enskilda politiker är med honom.
Jag har själv upplevt hur representanter för småpartier i mitt lokala kommunfullmäktige har fått nobben till det mesta. Inte för att deras idéer var dåliga, inte för att de andra inte höll med – utan för att representanterna som förde fram dem inte kunde uppföra sig. De respekterade inte talartiderna, de pratade ständigt om Nato i en fråga som handlade om cykelställ, de svor, de begärde replik på allt (även när de egentligen inte var tilltalade), de buade från bänken... Blir det för många saker eller för mycket, så förlorar personen respekt. Och finns det ingen respekt, finns det inget intresse av att samarbeta eller ens lyssna. Och då kan man ha hur rätt som helst, men får ändå inte igenom sin politik.
Man vill inte förknippas med personen. Kanske vill man inte heller uppmuntra vederbörande genom att faktiskt ge honom rätt i något, för då blir det månne ännu värre?
Man blir sin egen självuppfyllande profetia. Och det förlorar sakfrågorna på.
För övrigt är Centerpartiet det mest "vänster" jag någonsin har röstat i ett val, och det var en gång för väldigt länge sedan.
/ Kiwi