Logga in
Ange ditt användarnamn och lösenord:
Användarnamn
Användarnamn saknas
Lösenord
Lösenord saknas
Meny
Översikt
Sök
Megafon
Forum
Appar
Om
Bli medlem
Logga in
333 Inloggad nu
Sveriges största mötesplats för kristna
Logga in
Bli medlem
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv
Skriv här
Skriv i megafonen
Forum
>
Religion och tro
> Diskussion
Skapat i går kl. 20:02 av
Nickodemus83
, man, 43 år, Jämtlands län
.
Tror du på gud???
Ibland ställer vissa frågan om jag tror på Gud. Brukar då svara nej det gör jag inte. Då kommer nästa fråga, varför bär du ett kors då? Vilket jag brukar svara med, jag behöver inte tro på något jag VET finns!🙏❤️
Ja men har du sett gud? Kan jag då få till svars.
Och ja jag har sett honom. Inte som en person så, men har sett hans handlingar och hans hjälp från sånt oväntat håll när man som minst har trott det.
Och visst brukar det komma en hel del andra konstiga frågor och motkrav att jag på något sätt ska behöva bevisa för dessa personer att gud finns.
Tex, jag VET ju att luften finns fast jag inte kan se den eller ta på den på så sätt. Men jag känner den, alltså finns den. Min kärlek till mina två tjejer och mina hundar går ju inte heller direkt att visa rent fysiskt, och går inte heller att ta på. Men den finns där lika starkt för det. Kärleken syns inte, och går inte heller att ta på. Men den känner ju mina tjejer och hundar av, samt jag själv. Alltså finns den oxå. Finns ju egentligen hur många andra liknelser som helst att rabbla upp. Men ingen skulle ju komma fram till mig och ifrågasätta min kärlek till dom jag älskar. Eller ifrågasätta sin egen kärlek till dom som dom själv älskar och bryr sig om. Men just när det handlar om Gud, eller religion som helhet så ska det ständigt bli ifrågasatt.
Jag har som sagt upplevt saker när nöden verkligen stått mitt framför mig som jag inte kan förklara på bättre sätt än att gud FINNS❤️🙏❤️
Kan skriva mer om det om det är någon som är intresserad.
Annars så vill jag nog mest veta hur ni andra tänker och reagerar när ni får frågan om ni tror på Gud?
Svara
|
Citat
|
Rapportera
|
Övervaka
Svar på inlägg
Inget svar för ögonblicket.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv
Skriv här
Skriv i megafonen
annons
annons
Dela din historia
|
Dejtingsidan för kristna
|
Så skriver du en bra dejtingprofil
|
Fem tips för en bra dejt