smålänning i norr säger: Det är 500 år sedan Sverige fick sin första bibelöversättning https://bibel.se/wordpress/index.php/bestalla-reformationsbibeln/
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

GMR
Skapat 2026-03-31 av GMR, man, 56 år, Uppsala län.
Dubbelgångare
Palm Beach Pete är en intressant figur, det är inte Epstein men han är väldigt lik honom, även tänderna sägs vara identiska. Hur vanligt är det med sådana dubbelgångare?

Svar på inlägg

Jesper
#1. Publicerat 2026-03-31 av Jesper
Hahaha. Han är ett intressant fenomen, men ärligt talat: ju fler gånger han påpekar att han inte är Epstein, låter det inte ännu skummare då? Jag säger som ett ex sa till mig när jag sa "Jag älskar dig": "Vem försöker du övertyga? Mig eller dig själv?" (Det var otroligt romantiskt btw).

Hur vet man att det inte var Palm Beach Pete som dog där i cellen på riktigt? Fast han intygar ju att han inte är Epstein så vi får väl tro på honom då 😅
GMR
#2. Publicerat 2026-03-31 av GMR
Hahaha. Han är ett intressant fenomen, men ärligt talat: ju fler gånger han påpekar att han inte är Epstein, låter det inte ännu skummare då? Jag säger som ett ex sa till mig när jag sa "Jag älskar dig": "Vem försöker du övertyga? Mig eller dig själv?" (Det var otroligt romantiskt btw).

Hur vet man att det inte var Palm Beach Pete som dog där i cellen på riktigt? Fast han intygar ju att han inte är Epstein så vi får väl tro på honom då 😅
Absolut kan det varit den riktiga pete som dog i cellen, han är ju försvunnen uppenbarligen för han såg ju inte ut som Epstein. En annan viktig detalj är ju att bilderna på "Epstein" efter hans död inte matchar med hur han egentligen såg ut. Där är bilderna på den nuvarande Pete och Epstein väldigt mycket mer lika, för att inte säga identiska.

Att Pete också har ett privat jetplan exakt samma modell som Epstein hade är ju också en intressant detalj. Om han nu har det, det sägs så iallafall
HesaFredrik
#3. Publicerat 2026-03-31 av HesaFredrik
Absolut kan det varit den riktiga pete som dog i cellen, han är ju försvunnen uppenbarligen för han såg ju inte ut som Epstein. En annan viktig detalj är ju att bilderna på "Epstein" efter hans död inte matchar med hur han egentligen såg ut. Där är bilderna på den nuvarande Pete och Epstein väldigt mycket mer lika, för att inte säga identiska.

Att Pete också har ett privat jetplan exakt samma modell som Epstein hade är ju också en intressant detalj. Om han nu har det, det sägs så iallafall
Bättre än så. En kvinna som jobbar med avlinda har en video där hon förklarar varför fotot på den döde Jeffery Epstein är fake.

A Mortician Explains Why This Photo Doesn't Make Sense

Och här är en video som påstås visa Gislane Maxwell ute på stan i Canada. Hon ska ju, enligt rykten, sitta på kåken.

Is the "real" Ghislaine Maxwell walking free with Jeffery Epstein?

GMR
#4. Publicerat 2026-03-31 av GMR
Bättre än så. En kvinna som jobbar med avlinda har en video där hon förklarar varför fotot på den döde Jeffery Epstein är fake.

A Mortician Explains Why This Photo Doesn't Make Sense

Och här är en video som påstås visa Gislane Maxwell ute på stan i Canada. Hon ska ju, enligt rykten, sitta på kåken.

Is the "real" Ghislaine Maxwell walking free with Jeffery Epstein?

Med största säkerhet så lever dem bägge i frihet, sannolikheten att 2 dubbelgångare dyker upp är ju väldigt låg, 3 om vi räknar med brodern till Maxwell. Pete kan mycket väl vara en klon...

Att "Jim Carrey" dyker upp och inte en tillstymmelse till likhet och svt är tvungen att avfärda det är en intressant detalj det med. Nu tror jag inte det var en klon och inte heller att han är död.

Mycket dimrmridåer i en tid då mycket händer, lätt att missa det som det inte sägs/skrivs så mycket om, samtidigt som det sägs mer än vad som förstås.
Jesper
#5. Publicerat 2026-03-31 av Jesper
Jadå. Dom sitter o käkar bebisar och chillar as we speak. Som vanligt.
HesaFredrik
#6. Publicerat 2026-03-31 av HesaFredrik
Med största säkerhet så lever dem bägge i frihet, sannolikheten att 2 dubbelgångare dyker upp är ju väldigt låg, 3 om vi räknar med brodern till Maxwell. Pete kan mycket väl vara en klon...

Att "Jim Carrey" dyker upp och inte en tillstymmelse till likhet och svt är tvungen att avfärda det är en intressant detalj det med. Nu tror jag inte det var en klon och inte heller att han är död.

Mycket dimrmridåer i en tid då mycket händer, lätt att missa det som det inte sägs/skrivs så mycket om, samtidigt som det sägs mer än vad som förstås.
Min mamma dog i ALS för 3 år sedan och jag tog ledigt från jobbet för att vårda henne under hennes sista tid. Ett beslut som jag idag är oerhört tacksam över, men det var också en känslomässigt oerhört tung tid. Att se en älskad familjemedlem brytas ner i sina fysiska beståndsdelar men ändå vara fullt vaken och klar i huvudet var mycket mer påfrestande än jag hade vänta eller kunnat föreställa mig. Och då var jag bara en åskådare. Det var mamma som drog det tunga lasset. Det var hon som genomled ett helvete i denna världen.

Jag satt med henne när hon dog. Jag höll henne i handen när hon rosslade och tog sina sista andetag. Jag pratade med henne och sa:
"Du är inte ensam, mamma. Jag är här hos dig".

8 år innan sin död drabbades hon av en stroke som tog 80% av rörligheten i hennes högra sida, däribland hennes högra hand. Detta gjorde att hennes högra hand alltid var i ett knutet läge. Hennes senor var så stela och hårda att det inte ens med våld gick att räta ut hennes fingrar. 15 minuter efter hennes död försökte jag av någon konstig anledning att räta ut fingrarna i hennes högra hand och det gick utan problem. Jag minns att jag tänkte att det var som om en förbannelse hade lyfts från henne. Men inte bara det. Hennes mun var öppen hur jag än gjorde för att hålla den stängd. Jag rullade en handduk och la under hennes käke. Hjälpte inte. Jag förstärkte med en tung bok som gjorde ytterst liten verkan. Till sist gav jag upp.

10 - 15 minuter efter sin död var mammas hudfärg som en vaxdocka. Innan läkaren från ASIH hade hunnit komma dit och dödförklara henne, så hade all färg i ansiktet förvunnit.
Så även jag som amatör ser att bilden på Epstein inte visar en avliden person.
smålänning i norr säger: Det är 500 år sedan Sverige fick sin första bibelöversättning https://bibel.se/wordpress/index.php/bestalla-reformationsbibeln/
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden