Anna J säger: Att fira Guds påbjudna Shabbat (fredagskväll till lördagskväll), finns du trossyskon här omkring Alingsås eller Göteborg som värdesätter det budordet?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

BoazNovax
Skapat i går kl. 22:45 av BoazNovax, man, 63 år, Västra Götalands län.
Är Iran kriget ett heligt krig?
Skall historien upprepa sig?
Att Trump är som Cyrus en icke judisk kung som besegrar judarnas fiende och låter bygga upp templet.

Samt bereda vägen för judarnas Messias..

15 min intressant video:

https://x.com/tpv_john/status/2032963031605588406?s=61&t=hH3X9VguZxzDlkVjDCFweQ

Svar på inlägg

BoazNovax
#1. Publicerat i går kl. 23:18 av BoazNovax

In Trump we trust.

BoazNovax
#2. Publicerat i går kl. 23:25 av BoazNovax

Chabad Lubavitch's Messianic Age, also known as the "Golden Age," is a period of Jewish supremacy where non-Jews are subordinated to Jewish rule under Noahide laws. This era will be characterized by the rebuilding of the Third Temple in Jerusalem, potentially on the site of the Al-Aqsa Mosque, which could trigger a global holy war.

Iamswedenman
#3. Publicerat i dag kl. 07:55 av Iamswedenman
Judarna väntar på Messias och vill påskynda hans ankomst. Muslimerna äter massa müsli och de väntar på Mahdi och de tror Trump är antikrist och vill med påskynda Mahdis ankomst.

Det är en mycket intressant tid vi är i. Som troende väntar jag på Jesu tillkommelse.

Tiden blir ondare och ondare. Men hoppet jag bär inom mig är Jesu tillkommelse.

Så tänker jag 🙂
GMR
#4. Publicerat i dag kl. 13:55 av GMR
Judarna väntar på Messias och vill påskynda hans ankomst. Muslimerna äter massa müsli och de väntar på Mahdi och de tror Trump är antikrist och vill med påskynda Mahdis ankomst.

Det är en mycket intressant tid vi är i. Som troende väntar jag på Jesu tillkommelse.

Tiden blir ondare och ondare. Men hoppet jag bär inom mig är Jesu tillkommelse.

Så tänker jag 🙂
Ja, mycket intressant tid vi är i nu... jag tror inte att det är en slump att vi lever I den här tiden 🙂
kalle84
#5. Publicerat i dag kl. 19:08 av kalle84
Det är ett heligt krig mot Baal dyrkarna som Epsteins vänner och Judiska eliten i världen som kontrollerar allt.

Nej jag följer inte dispensationalismen om att stötta Israels skapande för att frambringa Jesus. Det finns inga 2 separata förbund. I Urkyrkan sade man att Jesus Kristus är det nya förbundet. Det är han vi ska följa. Judar, farasierna som inte blev kristna blev åter Baal dyrkare igen, skrev Talmud och håller den boken hårt om hjärtat, och de gör sina hedniska ritualer.
Jesus kommer när han kommer. Och Judarnas Messias är inte Jesus. Det är Antikrist.

Kristna sionister är Kristendomens fiender.
Anna J
#6. Publicerat i dag kl. 19:40 av Anna J
Intressant trådstartare! Så kan det vara med Trump, Gud använder dem Han vill för att uppfylla sina mål.

I Bibeln ges massvis av nya förbund, och inget av dem tar bort de tidigare, utan är istället tillägg till föregående. Yeshua/Jesus sa som människa att han höll alla Faderns bud (läs:Gamla testamentets Torah) och att han gav oss ett exempel att följa - och han var som människosonen jude och levde efter allt i Guds ord (t.ex. Shabbatshållare fredagskväll till lördagskväll, enbart firare av de Bibliska högtiderna i 3:e Mos 23 + Chanukka/Tempelinvigningshögtiden i Joh 10:22-23 samt Makabeerböckerna🙏) - i Israel(!) och ska komma tillbaka exakt dit, så att välsigna Israel är av yttersta vikt enligt Guds ord i Bibeln. Ber för Jerusalem! Och tackar för Guds hands beskydd över Hans land och folk= de Yeshua-troende judarna av Davids gren🕊️
Anna J säger: Att fira Guds påbjudna Shabbat (fredagskväll till lördagskväll), finns du trossyskon här omkring Alingsås eller Göteborg som värdesätter det budordet?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden