Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Gideon I
Skapat 2026-01-20 av Gideon I, man, 68 år, Örebro län.
Sionisternas folkmord på palestinier bekräftat
Finns det fortfarande kristna som stöder sionismen och varför?

The Palestinian Genocide: The Ultimate Evidence

Svar på inlägg

LarsA
#2. Publicerat 2026-01-20 av LarsA
Statistik :

Mellan 2023 till 2026 har befolningen i Gaza minskat med ca 160.000 personer enligt Palestinian Central Bureau of Statistics (PCBS), från ca 2.3 miljoner till ca 2.1 miljoner
AV dessa 160.000 har ca 100.000 personer utvandrat och lämmnat GAZA enligt PCBS.
IDF har uppgifter på ca 30.000 palestiner som dött i strid.
Därefter återstår då ca 30.000 -35.000 civila som blivit offer för konflikten.
inte ett folkmord i någon mening överhuvudtaget.
Gideon I
#3. Publicerat i går kl. 20:32 av Gideon I
FN har en oberoende undersökningskommission som har granskat det hela.
Sionistiska källor har ingen trovärdighet alls och palestinska källor har inte så stor trovärdighet.
Återstår därför FN som enda trovärdig källa.
Qui86
#4. Publicerat i går kl. 21:07 av Qui86
Hej,

Måste få skjuta in detta. Deltar inte så mycket i forumet.

Men är FN/UN är en trovärdig källa?

Mellan 1946-2024 har FNs generalförsamling godkänt 700+ resolutioner som fördömer/är negativa till Israel.

Min egna hypotes, samt vad jag förstått delad av många troende som vakar i dessa tider.

Studera den vita hästen i Upp 6:2, ryttaren som har en båge utan pilar och som får en segerkrans och han drar ut som segerherre för att segra. Kolla sedan på FN loggan samt FN som helhet.

Bibeln är alltid den rätta vägen att gå. Vem är jag att hata någonting Gud sagt att HAN älskar. Så frågan är inte om Gud är på vår sida. Frågan är alltid: Är vi på Guds sida.

Världen/Den onde försöker krossa Israel och det är uppenbart, och vi är kallade till att be i linje med Gud.

Guds frid broder, Shalom shalom.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden