Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Wilson-Y
Skapat i går kl. 16:54 av Wilson-Y, man, 42 år, Jönköpings län.
Om ordet kärlek
Vad Gud ber mig att säga är.. Ordet kärlek..

Ordet kärlek är Gud själv för Gud är kärlek den sanna Gud den bärmhärtige Gud vår fader i himlen skapare av himel och jord!

Vad Gud ber mig att säga är älska Gud av hela ditt hjärta hela ditt sinne av hela ditt kraft, vissa Herren din fader att ingen är storst
hos dig än honom!

Älska din nästa hata ingen, ge till alla kräv inget tillbaka, öppna ditt hjärta inte ditt sinne, hjälp till den som behöver det, stöd den faderlösa.

Besök den som är i fängelse, eller den som är sjuka så att dina dagar blir välsignade på jorden!

Herren säger be mig så skall jag ge dig, hur moder tar hand om sitt barn likvis tar jag hand om er mina barn.

Herren säger be så kommer det att bli, Herren säger om ni ber och säger till detta berget fly och gå till havet så kommer det att hända!

Genom bön kommer kraften.. Herren säger i lugn och tystnaden blir er kraft!

Jesus kom för våra skull..Han kom inte för att dömma oss utan rädda oss och ge oss det eviga livet med sin fader i himlen med änglerna och profeterna den Jerusalem som kommer från himlen från fadern det eviga livet vårt Land som är vårt eviga liv som vi kommer att åka

till efter döden efter Jesus återkommst för att dömma den sanne och osanne.

Kristus Säger vaka för ni vet inte när tiden är inne för om husägaren visste när tjuven skulle komma skulle han sitta och vaka över huset!

Då frågade hans lärljunge honom och sade Herre när är tiden inne, då svarade han inte sonen eller änglarna vet utan bara Fadern
vet för när ni ser på himlen när den är röd då säger ni det kommer att bli regn och då blir det regn

alla dessa tecken kan ni tyda utan när tiden är inne kan ni inte få reda på det utan bara Fader "välsignad vara sitt heliga namn"
vet det!

Amen

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden