Sångfågeln2026 säger: "Allt förmår jag i honom som ger mig kraft" Filipperbrevet 4:13
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

GMR
Skapat 2026-01-04 av GMR, man, 56 år, Uppsala län.
Secret Summit

Under Hugo Chávez ledning arrangerades en serie hemliga möten (Secret Summits) där Venezuela bjöd in ledare från länder och organisationer utanför västvärldens kontroll (t.ex. Iran, Ryssland och representanter från Hamas). Målet var att skapa en "anti-imperialistisk axel" för att runda det globala finansiella systemet (Rothschild-sfären).

. De tre huvudpelarna i mötena

• Finansiell krigföring: Planer på att repatriera guld (som Chávez gjorde 2011) och skapa parallella banksystem för att tvätta pengar och undvika dollarn.

• Logistik för illegala nätverk: Uppbyggnaden av det som blev Solkartellen, där man lät narkotikahandel och terrorism (via t.ex. Hamas och Hizbollah) finansiera regimens överlevnad.

• Internationell korruption: Etablering av kontakter med västerländska politiker och företag för att säkra teknik och legitimitet i utbyte mot tillgång till Venezuelas olja.

Svar på inlägg

LarsA
#1. Publicerat 2026-01-04 av LarsA
Historien om Kokain smuggling från Venzuela av terrorister och hur inkomsterna från drogsmugglingen användes för att finansiera Hezbollah & Hamas beskrivs av Nitsana Darshan-Lietner i Boken

Det man inser efter att ha läst boken är att en svensk som köper knark-kokain på gatan i Stockholm, finansierar både Maduro regimen i Venezuela och finansierar terrorism i mellanöstern. Förutom att personen förstör sitt eget liv.
Sångfågeln2026 säger: "Allt förmår jag i honom som ger mig kraft" Filipperbrevet 4:13
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden