Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Agnostiker
Skapat 2025-12-30 av Agnostiker, man, 39 år, Dalarnas län.
Pastor pruttar på församlingsmedlemmarna
Nej detta är inget skämt. En pastor i Sydafrika pruttar på församlingsmedlemmarna och säger att kraften från den helige ande verkar genom hans pruttar, och folk går på detta. Pastor farts on congregants to show ‘God’s power’ | The Week

Kan den helige ande verka genom pruttar?

Svar på inlägg

Guds barn
#1. Publicerat 2025-12-30 av Guds barn
Nej apsålut inte den
Som påstor sond är inte ifrån gud
BoazNovax
#2. Publicerat 2025-12-30 av BoazNovax

Man ska inte underskatta trons kraft. Tror man det hjälper, så kan man få vad man tror eller förväntar sig.

Detta kan man ju se rent vetenskapligt i placeboeffekten.

Anonym
#3. Publicerat 2025-12-31 av Anonym
Hahahaha.........
AxelS
#4. Publicerat 2025-12-31 av AxelS
Vidrigt
Agnostiker
#5. Publicerat 2026-01-01 av Agnostiker
Måste du ens ställa en så dum fråga? Får det dig inte att fundera på om du inte borde använda din tid på bättre sätt. Och varför tror du att det tjänar Guds rike att du ens skapar den här tråden?
Måste du ens kommentera i trådar du inte gillar? Får det dig inte att fundera på om du borde använda din tid på bättre sätt? På vilket sätt tjänar det Guds rike?
Agnostiker
#6. Publicerat 2026-01-01 av Agnostiker
Jag har inte kommenterat tråden. Jag har ställt tre frågor efterom är att jag är intresserad av vad som rör sig i huvudet på någon som startar en dylik tråd och på allvar ställer en sådan fråga. Det tillsammans med med det faktum att du saknar förmågan att besvara mina frågor, utan istället ställer tre motfrågor med i stort sett samma innehåll samt att du inte förmår skilja mellan begreppen "kommentar" och "fråga", får nog läsarna här inne att fundera. Och eftersom jag inte är på din nivå, tänker jag besvara dina frågor:

Fråga 1: Jag måste inte kommerntera i trådar jag inte gillar, och har av ovan förklaring inte heller gjort det. Men om du ettiketterar mina frågor som kommentarer, är svaret fortfarande Nej, men att jag ibland vill det.

Fråga 2: Nej!

Fråga 3: Det visar sig.
I faderns, sonens, och i den heliga fjärtens namn. Amen!
Ragnar
#7. Publicerat 2026-01-02 av Ragnar
I faderns, sonens, och i den heliga fjärtens namn. Amen!
Jag är ledsen att jag kommenterade din tråd och dessutom förolämpade ditt intellekt. Jag reagerade och tog ut någon typ av frustration (tydligen) över dig. Det är min enda förklaring och det enda jag kan tänka mig ligger bakom. Det var både onödigt, barnsligt och dumt. Det är inte du, utan jag som gjort bort mig, och det är jag som ska skämmas. Du har helt rätt i att jag borde lagt min tid på bättre saker och att det inte tjänar Guds rike. Men jag hoppas att det här inlägget får göra det. Eftersom jag gjort det offentligt ber jag också offentligt om ursäkt och avlägsnar tidigare inlägg. Jag ber dig om överseende med mina brister och önskar dig en god fortsättning på det nya året.
Sebastian
#8. Publicerat i går kl. 07:13 av Sebastian
Nej detta är inget skämt. En pastor i Sydafrika pruttar på församlingsmedlemmarna och säger att kraften från den helige ande verkar genom hans pruttar, och folk går på detta. Pastor farts on congregants to show ‘God’s power’ | The Week

Kan den helige ande verka genom pruttar?
Det var onekligen ett annorlunda sätt att se på bibeln.Var det en pingstpastor som pruttade?Jag har själv skrivit om sånt som inte har tagits mot på ett bra sätt av andra.Resultatet har varit en väldigt massa bibelcitat och hänvisningar till bibeltexter.Nu ser jag inte något sådant.Det står säkert inte mycket om pruttar i bibeln.De mest intoleranta och religiösa håller sig borta från ämnet vilket är faktiskt lite roligt.Jag måste säga att du är väldigt modig som vågar komma med något helt oväntat och nytt i en kristen forum.Mina ämnen har handlat allt från spökerier,onani och homosexualitet.Gissa om jag har fått höra att jag inte är kristen och att jag ska hålla mig borta från denna kontaktsajt.Du har inte behövt läsa om djävulen och onda andemakter.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden