Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

KjellNoordzij
Skapat i går kl. 17:20 av KjellNoordzij, man, 30 år, inte angett.
Inbjudan till deltagande i forskning

Bästa läsare,

*Följande meddelande sprids med tillstånd från KristenDate.se*

Mitt namn är Kjell Noordzij och jag arbetar vid Erasmusuniversitetet i Rotterdam (Nederländerna) samt vid Stockholms universitet. Jag forskar om personer som upplever att deras politiska åsikter värderas lägre i deras närmaste omgivning. Jag är särskilt intresserad av personer som röstar på Sverigedemokraterna eller känner sympati för partiet – och vänder mig särskilt till personer som har studerat vid universitet eller högskola.

Jag har redan genomfört flera intervjuer, och deltagarna har uttryckt att de känt sig trygga och fria att dela sina erfarenheter. Som sociolog är det viktigt för mig att betona att jag inte bedömer deltagarnas politiska åsikter – mitt enda syfte är att förstå deras upplevelser.

För den som vill få en inblick i min tidigare forskning hänvisar jag gärna till några publikationer där jag undersökt liknande frågor:

Jag hoppas att jag genom KristenDate.se kan komma i kontakt med personer som känner igen sig i ovanstående beskrivning och som vill dela sina erfarenheter med mig. Jag pratar gärna både med personer som helst inte berättar öppet om sitt stöd för SD, och med dem som gör det.

Självklart behandlas all information konfidentiellt, vilket jag också förklarar närmare i det informationsblad som alla deltagare får ta del av. Som tack för medverkan får alla deltagare ett presentkort på 500 kronor.

Vill du delta, eller har du frågor? Hör gärna av dig till mig via k.noordzij@essb.eur.nl.

Vänliga hälsningar,

Kjell Noordzij

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat i går kl. 20:23 av Kapten
Jaa, vad vill du veta? Detta ser lömskt ut, nån slags studie som ska kartlägga varför dumma, lågutbildade och puckon röstar på SD (läs: bara såna röstar på SD), således ett bias redan i studien. Mycket märklig vetenskaplig ansats också, snarare borde du ”forska” på varför dumma, lågutbildade och puckon röstar på alla övriga vänsterpartier, som S, L, C, V och M. Tror ingen på KD röstar på SD, inte jag heller, eftersom jag inte röstar vänster. AFS nästa.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden