Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Huldah
Skapat 2025-08-15 av Huldah, kvinna, 74 år, Stockholms län.
Världsfred eller världskrig? Vad säger Bibeln?
Det är frågan!

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2025-08-15 av Huldah
Paulus förutsåg en tid när man skulle utropa falsk fred o säkerhet, innan plötslig undergång skulle komma.
Huldah
#2. Publicerat 2025-08-15 av Huldah
J
Paulus förutsåg en tid när man skulle utropa falsk fred o säkerhet, innan plötslig undergång skulle komma.
Om jag får säga vad jag tror, så tror jag Bibeln är Guds ord! Guds rike är enda vägen till äkta fred! måste det tillkännages. Vill ingen göra det, kommer stenarna predika, sade Jesus!
Huldah
#3. Publicerat 2025-08-15 av Huldah
Många som vill folja Jesus råd tror man måste hacka ner på andra som försöker vara kristna, t ex Jehovas vittnen..Varför inte istället.lyda Jesus i Matt 24:14 i 28:19, 20?
Huldah
#4. Publicerat i går kl. 00:13 av Huldah
Daniel redan förutsàg Guds rikes seger: Daniel 2:44! Inte Jehovas vittnens seger, nej Guds rikes, med Jesus Kristus som kung!
Dafred
#5. Publicerat i går kl. 15:42 av Dafred
Vi ska undvika att spekulera, men det kommer att komma den tid då en slags "slutstrid" kommer komma. Det kommer också att komma ett fredsrike i tussen år. Är öppen för disussion att spekulera kring det för den sakens skull.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden