Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2025-05-14 av Anonym.
Medlemsantalet på kristendate
Jag minns förr när sidan hette 7ehimlen/solidlove så va medlemsantalet runt 12-13000.
Gjorde nu en sökning på alla län, alla åldrar och båda könen. 5372 medlemmar blev det.
Vad tror ni folk har tagit vägen, saknar ni något på sidan?

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2025-05-15 av Kapten
Det är det totala medlemsantalet, men uppmärksamma personer på KD har hävdat att de aktiva är en liten bråkdel, många profiler är inte inloggade på mer än 6 månader, bortglömda bara, och ca 70 % är män. Har inte några exakta siffror men det är en känsla jag också har. Och ser man till forumet så är vi bara tiotalet som deltar, ja just så få, säger en del också, kanske. Trots propagandan är nog nätdejtingen på nedåtgående oxo, därav dyket på antal från 7 himlen/solid love. Har på 2,5 år hunnit se att folk lämnar men kan inte hålla sig borta så de kommer tillbaka, såg i april en bekant som tittade in igen med en ny profil i raden men försvann efter en vecka. På frågan "saknar ni något på sidan?" kan jag svara ja: henne. Behöver bara en, men finns inte här, i Skåne finns några tiotal tjejer, så varför är jag kvar, undrar jag.

Kan bara tillägga att jag varit på ca 10 dejtingsidor under en tid och min erfarenhet därifrån är densamma, starkt uppblåsta medlemssiffror men bara kanske 10-20 % aktiva, eller betalande som man kan kontakta, inte fler. På happypancake, den enda riktiga gratissidan, är det också tomt, de som är online är ständigt samma, känns som om jag ser samma hundra tjejer där om och om igen.
Anonym
#2. Publicerat 2025-05-15 av Anonym
Kd är inte ensam på marknaden längre.....
Anonym
#3. Publicerat 2025-05-16 av Anonym
Trots propagandan är nog nätdejtingen på nedåtgående oxo, därav dyket på antal från 7 himlen/solid love. Har på 2,5 år hunnit se att folk lämnar men kan inte hålla sig borta så de kommer tillbaka, såg i april en bekant som tittade in igen med en ny profil i raden men försvann efter en vecka.
Fr

Det kan ju hända att det gått lite inflation i det hela? Jag tänker att "kompisdejting" typ "gofrendly (som är för tjejer att träffa nya tjejkompisar). Citypolarna.se är ju gamla i gemet numera. Friluftsliv.se (hej Kristen date!) och lite sådana där sajter där man träffas IRL och gör aktiviteter i hop är nog lite mer lockande än traditionella dejtingsajter, vad vet jag? 7e himlen tappade ju medlemmar när sajten blev mer inriktad på renodlad dejting.
Kapten
#4. Publicerat 2025-05-16 av Kapten
Kd är inte ensam på marknaden längre.....
KD har aldrig varit ensam, å andra sidan är KD just ensam, enda alternativet uttalat för kristna, även om det finns många icke kristna troll här.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden