Sivan säger: Konferens i Kaxholmen utanför Huskvarna möte kl 19 i kväll med Carl-Gustav Severin!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

sailias2
Skapat 2025-04-11 av sailias2, man, 61 år, Västra Götalands län.
Fader vår
Fader vår, som är i himmelen! Helgat varde ditt namn;
tillkomme ditt rike; ske din vilja, såsom i himmelen, så ock på jorden;
vårt dagliga bröd giv oss i dag;
och förlåt oss våra skulder, såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro;
och inled oss icke i frestelse, utan fräls oss ifrån ondo.

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2025-04-14 av Huldah
Det är en fin bön som Jesus ville att vi skulle be!
Mer aktuell än någonsin.
Min övertygelse är att Guds rikes berg mycket snart kommer att besegra ondskan på jorden.
"Stenen" som slets loss från det himmelska, kommer att krossa jordiskt styre, statyn som den babylonska kungen Nebudkadnessar såg i en dröm:
"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin ska gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt; du såg ju att en sten rycktes loss från berget, utan att någon hand rörde vid den, och krossade järn, koppar, lera, silver och guld. Konung, det är en stor Gud som har låtit dig veta vad som skall ske i framtiden. Drömmen är sann och tydningen tillförlitlig." Daniel 2:44, 45
sailias2
#2. Publicerat 2025-04-14 av sailias2
Och jag tror det är intressant att notera att den är i vi-form :)
Huldah
#3. Publicerat 2025-04-14 av Huldah
Och jag tror det är intressant att notera att den är i vi-form :)
Hur menar du?
sailias2
#4. Publicerat 2025-04-14 av sailias2
Inte "jag-form", dvs att jag ber för mig.

Utan för "oss" - för ett "vi", inte bara för..mig.. utan för någon/några/många.. andra..:)

Och Jesus, Fars Son, som sitter på Fars högra sida och vädjar för oss, kanske gärna ber med oss i den bönen..

Vi ber för oss

Sivan säger: Konferens i Kaxholmen utanför Huskvarna möte kl 19 i kväll med Carl-Gustav Severin!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden