Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Rosie
Skapat 2025-02-02 av Rosie, kvinna, 81 år, Örebro län.
Tro på skapelsetron
Hej alla! Jag prenumerar på tidningen Genesis - vetenskap, ursprung, skapelsetro. Den är mycket mycket bra! Med brinnande kristna redaktörer och experter och reportage om forskning i världen som visar: Bibelns skapelsetro är sann, och det är vetenskapsmän som säger det och bevisar evolutionsteorin ej är sanningen.

I en av tidningarna skriver de: Du vet väl om att vi erbjuder Gratis besök i skolor och ungdomsgrupper

Föreningen Genesis står för kostnaderna!

Ämnesplanen för Religionskunskap: "Eleverna ska ges möjlighet att diskutera hur relationen mellan religion och vetenskap kan tolkas och uppfattas, till exempel beträffande frågor om skapelse och evolution."

Lärare och ungdomsledare kan boka oss på redaktionen@genesis.nu

Tack Gud! Välsigna dem i deras tjänst för dig! Och välsigna dem som läser och lyssnar genom stärkt tro, amen!

Hälsn Rosie

Svar på inlägg

Roffe
#1. Publicerat 2025-02-04 av Roffe

Vad talar mest emot evolutionsteorin?

https://genesis.nu/

Roffe
#2. Publicerat 2025-02-04 av Roffe
Gör som hundratals andra och gå en av Apologias distanskurser!
Dafred
#3. Publicerat 2025-02-05 av Dafred
Jag tror det behövs en bred diskussion om dessa frågor. Det beror på vilken slags evolution man talar om. Det behövs framförallt också på universitet och inte minst våra församlingar.
Glorfy
#4. Publicerat 2025-02-05 av Glorfy
Jag var medlem i Genesis för ett antal år sedan. Tyvärr så upplevde jag det som att de försökte pressa in vetenskaplig upptäckter i deras syn på världen, på samma sätt som de kritiserar ateister för att göra.

För de som är intresserade av ursprungsfrågor kan jag rekommendera boken Fyra kristna diskuterar skapelse och evolution, där olika ståndpunkter presenterar som argumenteras för och emot av insatta kristna personer.
Gideon I
#5. Publicerat 2025-02-06 av Gideon I
Jag har läst böcker i ämnet, först och främst Bibeln, så jag är inte påverkad av ateistiska spekulationer och teorier.

En bok jag kan lyfta fram är "Vårt ursprung" av Mats Molèn. Han är geolog och lägger på ett övertygande sätt fram syndaflodsperspektivet på de arkeologiska fynden. Fynd som de utvecklingstroende menar är avlagringar under miljoner år, menar de skapelsetroende uppstod genom floden.

En annan bok lägger fram bevis för att människan och dinosaurierna var samtida, "Man's Origins, Man's Destiny" av Wilder Smith. Boken visar bilder av förstenade samtida fotspår av människa och dinosaurie i samma lager. Begravda trädstammar med kronan nederst och mängder av fossil visar resultatet av en världsvid översvämningskatastrof.

Tron på UFO:n och "utomjordingar" kommer av evolutionsteorin. Men dessa fenomen är bedrägerier av demoniska väsen i likhet med själva utvecklingsläran - från fisk till människa etc.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden