Foton är ju ett sätt att kommunicera.

Ditt foto i din profilbild är din första kontaktyta utåt mot andra, för att kommunicera vem du är.
Min stilla undran är vad du vill kommunicera med din profilbild sailias2?
Är det en sten på bilden eller vad är det? Vad vill du att den ska säga om vem du är?
Och Kapten med en kaptenskeps, är det en alfahanne som gärna tar kommandot och stakar ut färdriktningen?
Och alla som inte har någon bild alls, vad vill dom kommunicera?
Jo, det är en sten och jag tror den symboliserar mig.
Jag hade under en period tre små stenar på mitt köksbord. Jag hade hittat dem vid lite olika tillfällen och tyckt de var intressanta på något sätt. En var vit (kvarts), en svart och en var den som är på mitt foto: en mix med tydlig kontrast mellan det vita och det svarta.
Vid ett tillfälle ser jag och får tanken att jag är den stenen, och att Gud skall rena mig från det svarta så att jag blir helt vit, den vita stenen.
När jag förstod det, så lade jag den mixade stenen som att den är på väg in i hans renande ljus och tog fotot.
(jag ökade kontrasten i bilden för att understryka skillnaden mellan det svarta och det vita)
Jag är redan i kontakt med hans renande ljus, i kontakt med honom. Lever av hans nåd :) Och.. han ger mig i sin godhet ibland tankar om sådant som jag gör/gjort fel, och sådant som inte är bra i mig. Och jag upplever att om jag lyssnar på honom så befriar han mig.
Detta kan ta tid...
Men jag lever inte under skuld :)
Och en dag, när jag möter Gud ansikte mot ansikte, så blir reningen fullständig; och det svarta, synden, kommer inte att locka mig mer, alls. Det är mitt hopp, att få se honom som han är, ansikte mot ansikte. För att han och jag skall glädjas fullständigt över- och i varandra :) Och jag tror som du vet att vi kommer vara många som gläds över/i varandra :)
---
(kanske får jag då den vita stenen från honom, med som det står: "ett nytt namn skrivet på den stenen")