På atomnivå finns det två typer av frigörelse av energi: genom klyvning/splittring av atomkärnor, vilket kallas fission; eller genom sammanslagning av atomkärnor, vilket kallas fusion.
Den process i solen som ger oss solens ljus, och allt liv som det möjliggör, är fusion.
Fusionen sker när två kärnor blir en.
..När två blir Ett.
Och det pågår kontinuerligt i solen.
Inte splittring, utan.. att bli ett.
---
Ända från världens skapelse syns och uppfattas hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomliga natur, genom de verk han har skapat.... (Rom 1:20)
Jag ber att de alla ska vara ett, och att de ska vara i oss liksom du, Far, är i mig och jag i dig. Då ska världen tro att du har sänt mig. Och den härlighet som du gett mig har jag gett till dem, för att de ska vara ett liksom vi är ett: jag i dem och du i mig, så att de är fullkomligt förenade till ett. Då ska världen förstå att du har sänt mig, och att du har älskat dem så som du har älskat mig. (Joh 17:21-23)
För där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem." (Matt 18:20)
En pilgrimssång av David. Se, hur gott och ljuvligt det är när bröder bor enigt tillsammans! Det är som när den fina oljan på huvudet rinner ner över skägget, över Arons skägg, och ner över kragen på hans dräkt. Det är som när Hermons dagg kommer ner över Sions berg. Där skänker Herren välsignelsen, liv till evig tid. (Ps 133)
... Där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem....
Tack för ett underbart inlägg!