Just, Jesu Gudom förnekas även här på forumet, hittar inte tråden, men de finns överallt, förnekarna.
Revelation 3:12 (Swedish FB15) Den som segrar ska jag göra till en pelare i min Guds tempel, och han ska aldrig mer lämna det. På honom ska jag skriva min Guds namn och namnet på min Guds stad, det nya Jerusalem som kommer ner från himlen, från min Gud, och mitt eget nya namn.
Gud kan inte ha en Gud detta är inget som man behöver fundera så mycket över för att förstå.
John 7:16 (Swedish FB15) Jesus svarade: "Min lära är inte min, den kommer från honom som har sänt mig.
Och kan du förklara för mig om nu Jesus undervisning var från Gud hur kan han då säga att den undervisningen inte är hans?
Matthew 20:23 (Swedish FB15) Jesus sade till dem: "Ni ska få dricka min bägare. Men platserna på min högra och min vänstra sida är det inte min sak att ge bort. De ska ges åt dem som min Far har berett dem för."
Låter detta som om Jesus är Gud?
Matthew 26:39 (Swedish FB15) Han gick lite längre fram, föll ner på sitt ansikte och bad: "Min Far! Om det är möjligt, så låt den här bägaren gå förbi mig. Men inte som jag vill, utan som du vill."
Detta är KLARA verser.
Matthew 27:46 (Swedish FB15) Vid nionde timmen ropade Jesus med hög röst: " Eli! Eli! Lema sabaktani? " Det betyder: " Min Gud, min Gud, varför har du övergett mig? "
Återigen Jesus har en Gud.
John 20:17 (Swedish FB15) Jesus sade till henne: "Rör mig inte, för jag har inte stigit upp till Fadern än. Men gå till mina bröder och säg till dem att jag stiger upp till min Far och er Far, till min Gud och er Gud."
Så att säga att Jesus är Gud är inte Bibliskt.
Fadern är den enda sanna Guden.
John 17:3 (Swedish FB15) Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt, Jesus Kristus.
John 4:23-24 (Swedish FB15) Men det kommer en tid, och den är redan här, när sanna tillbedjare ska tillbe Fadern i ande och sanning. Sådana tillbedjare vill Fadern ha. 24 Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning."
Jesus undervisning till kvinnan är tydlig Fadern är den som hon ska tillbe och ingen annan.
Jesus säger aldrig att man ska tillbe honom men Jesus undervisade om att man ska tillbe Fadern.
Tänk på denna vers också
Matthew 6:9-13 (Swedish FB15) Så ska ni be: Vår Far i himlen, låt ditt namn bli helgat. 10 Låt ditt rike komma. Låt din vilja ske, på jorden som i himlen. 11 Ge oss i dag vårt dagliga bröd. 12 Och förlåt oss våra skulder, så som vi förlåter dem som står i skuld till oss. 13 Och för oss inte in i frestelse, utan fräls oss från det onda.
Detta är tydliga verser.