Det är ett krig som Ryssland har startat. De ockuperade Krim. De fortsatte sedan med att försöka ockupera hela Ukraina, men har hittills misslyckats i det.
Hade jag varit USA, så hade jag också tyckt att det är en bra »investering« att stötta Ukraina i sitt försvarskrig. Det är väl vad »proxy« jag ser i det hela.
/ Kiwi
Jaha, visdomen har talat igen. Behövde komplettera lite bara med fler faktafel, och då blire så hära:
Det är ett fullskaligt krig som Ryssland har startat helt utan anledning och utan provokation. De ockuperade Krim, som ju aldrig varit ryskt. De fortsatte sedan med att försöka ockupera hela Ukraina och resten av hela världen, men har hittills misslyckats i det.
Hade jag varit USA, så hade jag också tyckt att det är en bra »investering« ur militärindustrell synvinkel att stötta Ukraina i sitt försvarskrig, eftersom det ger osannolikt mycket klirr i kassan, så att man blir som drucken på detta militärindustriella komplexets altare. Det är väl vad »proxy« jag ser i det hela, för jag är så hypnotiserad av propaganda att jag rapar upp den som ett viljelöst repeaterdon.