Hej, nu är det slut på text:
Lystnaden blev inte bara ett visat intresse. Lystnaden växte till åtrå. En hunger som fångade deras tankar och känslor. Lade beslag på deras drömmar och fantasier. Och gjorde att de i verklighet befann sig på sidan av vägen, trots att de skenbart fanns kvar på den. Sedan hände det kusliga. Sakta som skuggor gled de bort ifrån den väg, som saknar både staket och diken. Bort ifrån den väg, som de en gång under tårar och böner sökt sig in på. Bort från det levande hoppet och in i hopplösheten. En hopplöshet som de själva inte kände av. Ty de var döda. De hade förlorat förmågan att uppleva en andlig kris. Sedan jag sett allt detta sjönk jag sakta ned på knä och brast i gråt. Jag önskade att jag varit minst ett halvsekel yngre än vad jag är. Och haft möjligheten att på ett bättre sätt än vad jag gjort, satsa mitt yttersta för att Guds Helige Ande skulle få frihet att bruka mig på ett bättre sätt än vad han nu kunnat.
PS. Visst är synen från Gud gripande! Käre Gud led oss på rätta vägen, för ditt namns skull Herre! Låt oss aldrig svalna, avtrubbas, förvärldsligas! Låt oss få ära ditt heliga namn med våra liv, amen! DS. Hälsn Rosie
Lyssnat en del till Frank Mangs undervisning Och där fanns det barmhärtighet samt nåd.
Han var äkta och gripen av Guds kärlek att nå syndare med det glada budskapet.