Princess Grace säger: Önskar dig en fortsatt skön och välsignad Söndag! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2024-05-26 av Anonym.
Uttryck
Hej! Det finns många uttryck och en del kan låta som goda och att de kommer från Gud och från Bibeln. Det här sa aldrig Jesus:

Följ ditt hjärta!
Nej Jesus sa: Följ MIG!

Var sann mot dig själv!
Nej Jesus sa: Den som vill vara min lärjunge måste förneka sig själv och ta sitt kors och följa mig!

Tro på dig själv!
Nej Jesus sa: Tro på MIG, jag är vägen, sanningen och livet! Ingen kommer till Fadern utom genom mig!

Lev din egen sanning!
Nej Jesus sa: JAG är sanningen, och sanningen ska sätta er fria!

Det enda som betyder nåt är att du är lycklig!
Nej Jesus sa: Vad tjänar det till att någon vinner hela världen men förlorar sin själ?

Hälsn Rosie

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2024-06-20 av Anonym
Anonym
#2. Publicerat 2024-06-20 av Anonym
Hej sommarsol! Mycket träffande och aktuellt i vårt samhälle och nutidavärld men också tyvärr inom kyrkorna! Vi ber om ett andligt uppvaknande och omruskande och omvändande! Amen, prisat vare Herrens namn!
Hälsn Rosie
Littlewoods lag
#3. Publicerat 2024-06-23 av Littlewoods lag

Inläggen i denna tråden visar på en bra förståelse för vad det innebär att följa Jesus.

Det som Rosie hänvisar till och uppställningen av den moderna Jesus visar människans förvanskning av Bibelns budskap.

Komihåg att bara Satan kan skapa en falsk Jesus för att lura människorna att följa Satan istället för Jesus.

Vi måste tillbaka till den ursprungliga och bibliska Jesus om vi skall kunna följa Jesus så som Gud avsåg.

Vi måste återupprätta kristen och biblisk disciplin.

Därför att det finns ett bättre, mer tillägnat, mer passionerat sätt att närma sig Jesus Kristus.

Det finns så många exempel på hur vi kan närma oss Jesus Kristus.
Anonym
#4. Publicerat 2024-12-28 av Anonym
Hej! Jag vet ej hur du menar, då du skriver det finnes mången sätt att närma sig Jesus.

Han allena är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till fadern utom GENOM honom. Hur närmar man sig Jesus, hur gjorde de på Bibelns tid? Jo de överlämnade sina hela liv till honom, gav upp allt gammalt och följde Jesus i allt, på alla sätt de kunde. Med pengamedel, genom dagliga samlingar, genom all tid offrad till Guds goda verk, genom daglig lovsång och bön och förbön och tjänst av medmänniskorna. De evangeliserade med LIVET, med orden, gärningarna, tiden, kraften. Tillsammans i helig enhet el ensamma var för sig på heliga uppdrag. Men det var efter att de närmat sig Jesus och blivit frälsta, pånyttfödda.

Den som blir född av Gud till ny skapelse blir född till den sanna bilden av Guds avbild i sannfärdighet och helighet. Det behövs inget annat sätt att närma sig Jesus än genom att falla ned på sina knän och med hela hjärtat säga: Jag ger hela mitt liv till dig, allt jag är och har! Förlåt en syndare som jag, föd mig på nytt till en ny skapelse renad i ditt heliga blod! Tack att du nu är min älskade Herre och Frälsare, och jag ett Guds barn! Hjälp mig att alltid förbli i dig genom din Andes ledning och kraft!

Där börjar det. Gud har gjort frälsningen möjlig. Sen är det upp till oss, upp till våra hjärtan att förbliva i Kristus Jesus, leva i efterföljelsen och kärleken till honom som är den som skall hava den allra högsta platsen i livet. Gud allena skall vara Herren, alltid älskad och ärad och i evighet värdig vår tillbedjan.

Hälsn Rosie
Princess Grace säger: Önskar dig en fortsatt skön och välsignad Söndag! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden