smålänning i norr säger: Även ledare behöver prövas i förhållande till Bibeln som är Guds Ord,har personen bra karaktär och Bibelförankring
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Rosie
Skapat 2024-05-26 av Rosie, kvinna, 81 år, Örebro län.
Uttryck
Hej! Det finns många uttryck och en del kan låta som goda och att de kommer från Gud och från Bibeln. Det här sa aldrig Jesus:

Följ ditt hjärta!
Nej Jesus sa: Följ MIG!

Var sann mot dig själv!
Nej Jesus sa: Den som vill vara min lärjunge måste förneka sig själv och ta sitt kors och följa mig!

Tro på dig själv!
Nej Jesus sa: Tro på MIG, jag är vägen, sanningen och livet! Ingen kommer till Fadern utom genom mig!

Lev din egen sanning!
Nej Jesus sa: JAG är sanningen, och sanningen ska sätta er fria!

Det enda som betyder nåt är att du är lycklig!
Nej Jesus sa: Vad tjänar det till att någon vinner hela världen men förlorar sin själ?

Hälsn Rosie

Svar på inlägg

Sommarsol
#1. Publicerat 2024-06-20 av Sommarsol
Rosie
#2. Publicerat 2024-06-20 av Rosie
Hej sommarsol! Mycket träffande och aktuellt i vårt samhälle och nutidavärld men också tyvärr inom kyrkorna! Vi ber om ett andligt uppvaknande och omruskande och omvändande! Amen, prisat vare Herrens namn!
Hälsn Rosie
Littlewoods lag
#3. Publicerat 2024-06-23 av Littlewoods lag

Inläggen i denna tråden visar på en bra förståelse för vad det innebär att följa Jesus.

Det som Rosie hänvisar till och uppställningen av den moderna Jesus visar människans förvanskning av Bibelns budskap.

Komihåg att bara Satan kan skapa en falsk Jesus för att lura människorna att följa Satan istället för Jesus.

Vi måste tillbaka till den ursprungliga och bibliska Jesus om vi skall kunna följa Jesus så som Gud avsåg.

Vi måste återupprätta kristen och biblisk disciplin.

Därför att det finns ett bättre, mer tillägnat, mer passionerat sätt att närma sig Jesus Kristus.

Det finns så många exempel på hur vi kan närma oss Jesus Kristus.
smålänning i norr säger: Även ledare behöver prövas i förhållande till Bibeln som är Guds Ord,har personen bra karaktär och Bibelförankring
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden