Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Rosie
Skapat 2024-04-18 av Rosie, kvinna, 81 år, Örebro län.
Brottningskampen
Hej! Varje dag har vi frälsta en brottningskamp mellan vår inre människa, vår ande, och vårt kött. Vi har också en brottningskamp mellan våra sinnen och djävulen, världens furste. Om vi inte ser detta får vi problem med sanningen, för sanningen är att alla människor efter syndafallet har ett kött som är fånge under syndens lag. Om vi inte alls tror att köttet är fånge under den lagen finns en överhängande risk att tro att det som känns rätt och bra i köttet är från Gud och gott i Guds ögon, när det i själva verket kan vara synd. Vår inre människa som blivit ny skapelse leds av Anden, gläds över att följa Anden och Guds lag. Protesterna mot Guds lag ligger enbart i köttet, då ofta i ett kött som blir upprört och sårat om det inte får styra och bestämma själv. Räddningen från syndens lag är denna: Leva i Kristus Jesus! Förbli i Kristus, hålla Kristus bud och Guds lag! Ledas alltid av Anden som med vår ande ropar: Abba! Fader! Våra köttsliga sinnen tvättas och tumlas varenda dag i världens andes maskin. Gå inte in på de köttsliga sinnenas väg och bli köttslig själv! Låt Gud förnya alla dina tankar efter sin vilja, så tankarna gläds över hans goda fullkomliga lag och vill följa den! Sinnena ska vara inriktade på det som är där ovan, i det himmelska! Se framåt mot befrielsen, lev i befrielsen i nuet genom Kristus Jesus! Arbeta och skörda för Kristus Jesus, genom Kristus Jesus! Djävulen vill att du ska se bakåt, gräma dig, känna dig dålig och ynklig och svag. Men i Kristus Jesus är du en övervinnare, i honom triumferar du tillsammans med honom! Rom 7 säger: I min INRE människa GLÄDER jag mig över Guds lag, men i mina lemmar ser jag en annan lag som kämpar mot lagen i mitt sinne och gör mig till fånge under syndens lag i min kropp. Jag arma människa! Vem ska rädda mig från denna dödens kropp? Gud vare tack, GENOM JESUS KRISTUS, vår Herre! Alltså tjänar jag själv med mitt sinne Guds lag, men med köttet tjänar jag syndens lag. Så finns nu ingen fördömelse för dem som ÄR I KRISTUS JESUS. Livets Andes lag har I KRISTUS JESUS gjort mig fri från syndens och dödens lag.
Har du erfarenheter av brottningskampen och vill dela med dig: Välkommen här att styrka dina bröder och systrar i tron! De här insikterna är livsviktiga, för vårt andliga tillstånd och välmående. Låt er inte bedras, och bedra inte er själva som Guds ord säger med skärpa. Upptäck att allt som inte är enligt Guds vilja är: synd och efter syndens lag. Guds vilja: Guds heliga fullkomliga ord, genom den helige Ande: Kristi Ande!
I kärlek: Rosie

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2024-04-18 av Rosie
Hej igen! Vi behöver tacka nej till alla världens erbjudanden om att låta oss hjärntvättas i djävulens heta ångtvättmaskin, och ignorera hans uttorkande tumlare som krymper och skrynklar till alla själar, och vända oss bort från djävulens mangel där själar plattas ut av hans synds press och tyngd och sedan viks ihop och läggs på hög i hans syndiga förvaringsskåp med lås. Dags att vakna upp! Stå upp och var ljus, och Kristus ska lysa genom DIG!
I kärlek: Rosie
Sommarsol
#2. Publicerat 2024-06-11 av Sommarsol
Sommarsol
#3. Publicerat 2024-06-11 av Sommarsol
Vill uppmuntra dig som läser att Gud ser allt, din bakgrund och din framtid. Människor ser bara ett skal men det är inte hela sanningen om dig och betyder inte att ditt liv är misslyckat.
Fokusera inte på dina omständigheter och problem utan lyft blicken.
Gud leder dig mitt i allt och ger dig ett nytt meningsfullt glädjerikt liv för han har en framtid och ett hopp för dig.
"Förtrösta på Herren av allt ditt hjärta, och förlita dig icke på ditt förstånd. På alla dina vägar må du akta på honom, så skall han göra dina stigar jämna". Ordspr. 3:5-6
Rosie
#4. Publicerat 2024-06-11 av Rosie
Hej alla! Gud letar inte efter perfekta människor: de finns inte! Gud letar efter hjärtan som mer än allt vill hänge sig till honom! Sen utrustar han sina älskade barn efter SIN vilja, de som verkligen vill tillhöra honom och ge upp sina egna starka köttsliga viljor! Gud är den godaste Fadern full av barmhärtighet och trofasthet för alla som älskar honom! När vi är ynkliga och svaga: ja då kan Gud flöda som mest med SIN kraft i våra liv! Halleluja amen! Vill vi däremot styra våra liv själva: ja då får Guds Ande låta oss klara oss själva. Välj livet: välj Kristus Jesus som Herre i ALLT! Älska honom mest, först, starkast, högst! Då ska du få se himmelens fönster öppna sig över dig med sina välsignelser genom Kristus Jesus! Halleluja prisad vare han!
Hälsn Rosie
Roffe
#5. Publicerat 2024-06-11 av Roffe
Hej! Varje dag har vi frälsta en brottningskamp mellan vår inre människa, vår ande, och vårt kött. Vi har också en brottningskamp mellan våra sinnen och djävulen, världens furste. Om vi inte ser detta får vi problem med sanningen, för sanningen är att alla människor efter syndafallet har ett kött som är fånge under syndens lag. Om vi inte alls tror att köttet är fånge under den lagen finns en överhängande risk att tro att det som känns rätt och bra i köttet är från Gud och gott i Guds ögon, när det i själva verket kan vara synd. Vår inre människa som blivit ny skapelse leds av Anden, gläds över att följa Anden och Guds lag. Protesterna mot Guds lag ligger enbart i köttet, då ofta i ett kött som blir upprört och sårat om det inte får styra och bestämma själv. Räddningen från syndens lag är denna: Leva i Kristus Jesus! Förbli i Kristus, hålla Kristus bud och Guds lag! Ledas alltid av Anden som med vår ande ropar: Abba! Fader! Våra köttsliga sinnen tvättas och tumlas varenda dag i världens andes maskin. Gå inte in på de köttsliga sinnenas väg och bli köttslig själv! Låt Gud förnya alla dina tankar efter sin vilja, så tankarna gläds över hans goda fullkomliga lag och vill följa den! Sinnena ska vara inriktade på det som är där ovan, i det himmelska! Se framåt mot befrielsen, lev i befrielsen i nuet genom Kristus Jesus! Arbeta och skörda för Kristus Jesus, genom Kristus Jesus! Djävulen vill att du ska se bakåt, gräma dig, känna dig dålig och ynklig och svag. Men i Kristus Jesus är du en övervinnare, i honom triumferar du tillsammans med honom! Rom 7 säger: I min INRE människa GLÄDER jag mig över Guds lag, men i mina lemmar ser jag en annan lag som kämpar mot lagen i mitt sinne och gör mig till fånge under syndens lag i min kropp. Jag arma människa! Vem ska rädda mig från denna dödens kropp? Gud vare tack, GENOM JESUS KRISTUS, vår Herre! Alltså tjänar jag själv med mitt sinne Guds lag, men med köttet tjänar jag syndens lag. Så finns nu ingen fördömelse för dem som ÄR I KRISTUS JESUS. Livets Andes lag har I KRISTUS JESUS gjort mig fri från syndens och dödens lag.
Har du erfarenheter av brottningskampen och vill dela med dig: Välkommen här att styrka dina bröder och systrar i tron! De här insikterna är livsviktiga, för vårt andliga tillstånd och välmående. Låt er inte bedras, och bedra inte er själva som Guds ord säger med skärpa. Upptäck att allt som inte är enligt Guds vilja är: synd och efter syndens lag. Guds vilja: Guds heliga fullkomliga ord, genom den helige Ande: Kristi Ande!
I kärlek: Rosie
Roffe
#6. Publicerat 2024-06-13 av Roffe

Befinner vi oss verkligen i strid?

Pågår det en andlig kamp? Vad säger Bibeln om den osynliga världen?
https://www.himlentv7.se/play/farliga-for-fienden/befinner-vi-oss-verkligen-i-strid_p95567/
Rosie
#7. Publicerat 2024-06-13 av Rosie
Hej! Oh så bra det var! Tack snälla du! Gud välsigne dig och Gud välsigne Olof och de andra på tvkanalen! Ja visst befinner vi oss mitt i en andlig strid, den som säger annat lever i okunskap, den som lever i okunskap blir lättare offer för påverkan av andliga mörka krafter! Bibeln varnar: då gör vi det med! Men vi vet att djävulen är besegrad, han är som Olof säger: som en nackad höna!
Hälsn Rosie
Rosie
#8. Publicerat 2024-06-19 av Rosie
Hej alla! Olofs avsnitt 3 i serien om den andliga striden: Farliga för fienden, handlar om: Fiendens ingångar i den här världen. Mycket viktigt! Lyssna på serien och lär dig stå emot djävulens onda pilar och andliga attacker i sinnet mm! Den som tror allt bara är mänskligt kött blir bedragen. Den som tror allt är andliga attacker bara blir också bedragen. Djävulen använder i stället människor som vill leva köttsligt, de ger honom mandat att göra det.
Hälsn Rosie
PS. Gud älskar dig så mycket! Var lyhörd för Andens ledning och lär dig känna skillnad på den och djävulens användning av köttets begärelser! De står alltid i strid med varandra! Var rädd om dig och ditt eviga väl: Gud är det! DS.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden