smålänning i norr säger: Boktips :Inga andra gudar av PerArne Imsen om katolska kyrkan bra att läsa:https://lausanne.org/sv/statement/manilamanifestet
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2024-04-02 av Anonym.
Korsets budskap och Jesu tillkommelse
Vad säger dessa ord dig? Din reflektion önskar jag.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2024-04-02 av Anonym
Jesus död o uppståndelse, de är vår räddning, han betalade priset för dig o mig. Jesu tillkommelse,, dagen jag längtar efter. De gör att jag vill leva rent, leva nära Jesus, höra honom till, att varje dag vara redo för att möta honom. Så när han kommer, då tillhör man skaran som ska få bli med.
Rosie
#2. Publicerat 2024-04-02 av Rosie
Hej! Gud försonade världen med sig själv, köpte sin församling med sitt eget blod! Gud steg ned, blev lik människorna utvärtes och utgav sig själv ända in i döden, i vårt ställe, för att rädda oss alla genom tron på Sonens offer för våra synder. Kristus Jesus, Herren, vår frälsare återkommer snart på samma sätt som han uppsteg till Gud Fadern, synlig för alla i makt och härlighet! Jag längtar!! Alla som tror att Kristus Jesus är Herren, att de egna synderna är försonade genom honom på korset, och ger hela sina liv till honom får frälsning, nåd och evigt liv från Gud! Det är fritt givet som gåva, men ett saligt byte: kostar endast hela det egna hjärtats liv och kärlek, och det priset ger så mycket tillbaka att det omöjligen går att räkna och förstå helt! Så bli evigt salig, du som läser och ännu icke tagit beslutet: Jesus väntar med sin oerhörda kärlek och frid redo för dig!
I kärlek: Rosie
Anonym
#3. Publicerat 2024-04-02 av Anonym
Jesus död o uppståndelse, de är vår räddning, han betalade priset för dig o mig. Jesu tillkommelse,, dagen jag längtar efter. De gör att jag vill leva rent, leva nära Jesus, höra honom till, att varje dag vara redo för att möta honom. Så när han kommer, då tillhör man skaran som ska få bli med.
Instämmer med dig broder så känner jag med. Tänk när Jesus Kristus hämtar sin brud och vi får nya kroppar. Omvändelse för mig är att leva i det varje dag.
Anonym
#4. Publicerat 2024-04-02 av Anonym
Hej! Gud försonade världen med sig själv, köpte sin församling med sitt eget blod! Gud steg ned, blev lik människorna utvärtes och utgav sig själv ända in i döden, i vårt ställe, för att rädda oss alla genom tron på Sonens offer för våra synder. Kristus Jesus, Herren, vår frälsare återkommer snart på samma sätt som han uppsteg till Gud Fadern, synlig för alla i makt och härlighet! Jag längtar!! Alla som tror att Kristus Jesus är Herren, att de egna synderna är försonade genom honom på korset, och ger hela sina liv till honom får frälsning, nåd och evigt liv från Gud! Det är fritt givet som gåva, men ett saligt byte: kostar endast hela det egna hjärtats liv och kärlek, och det priset ger så mycket tillbaka att det omöjligen går att räkna och förstå helt! Så bli evigt salig, du som läser och ännu icke tagit beslutet: Jesus väntar med sin oerhörda kärlek och frid redo för dig!
I kärlek: Rosie
Så sant det du skriver underbart 😍
Roffe
#5. Publicerat 2024-04-03 av Roffe

8 Tidigare var ni mörker, men nu är ni ljus i Herren. Lev då som ljusets barn, 9 för ljusets frukt består i allt vad godhet, rättfärdighet och sanning heter. 10 Och pröva vad som gläder Herren. 11 Var inte delaktiga i mörkrets ofruktbara gärningar utan avslöja dem i stället. 12 Vad de gör i hemlighet är skamligt till och med att nämna. 13 Men allt som avslöjas av ljuset blir synligt, 14 för allt som uppenbaras är ljus. Därför heter det:

  • "Vakna, du som sover.

  • Stå upp från de döda,

  • och Kristus ska lysa över dig."?

Citatet är inte ordagrant efter GT men anspelar på Jes 9:2, 26:19, 60:1. Det kan också utgöra en del av en urkristen hymn.


smålänning i norr säger: Boktips :Inga andra gudar av PerArne Imsen om katolska kyrkan bra att läsa:https://lausanne.org/sv/statement/manilamanifestet
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden