Jag brukar tänka Rosie att alla har ett intressant bagage. När jag satt i tankarna att skriva en bok för flera år sedan, så var jag på Kaffe Vasa i Örebro. Jag ser mig omkring och tänker vad har han/hon som sitter där i sin resväska? Kände att man ville intrejuva alla som satt där och lyssna på deras livshistoria.
Min livshistoria är tuff med Pappa som satt i fängelse. Droger och grova brott, hemska fosterhem osv..
Men i Jesus Kristus är jag en ny skapelse.
Jag tilltalades också av dina rader från ditt dop lamback men skrev inget då. (Förstår din glädje över Carolas medverkan, har själv haft glädjen att stöta på henne i olika sammangang, att hon delade min kristna tro var en styrka för mig under min uppväxt).
Dina ord om hur kolsvart dopvattnet skulle bli berörde mig. Du såg tydligt vilket liv du lämnade bakom dig.
Jag kan aldrig förstå hur svår din vandring varit men jag gläds över att du kom vidare på en ljus väg och förhoppningsvis har fått ett liv idag där du mår så bra du kan göra.
Alla har vi olika vägar vandrat och jag känner liksom dig att vi alla har olika historier att berätta. Allas historier väl värda att lyssna till och att ingen ska förringa sin egen.
Jag har sedan länge en önskan om att skriva och gläds över att du tänkt detsamma.
Om du gör slag i din tanke en dag vill jag önska dig allt gott och om inte är jag säker på att din livserfarenhet och ditt förvandlade liv kommer beröra och vara mången till hjälp oavsett, vilket säkert redan skett.
Ta hand om dig och tack för att du delar med dig.
"Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig"
Ps. 119:105.