Kapten säger: Tydligen lätt få tjejer hos polisen, nån polistjej här? Jag e visserligen inte yrkeskriminell men har gått mot röd gubbe för tre år sen. Respekt. ;-D
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

MrAmour
Skapat 2023-09-25 av MrAmour, man, 60 år, Skåne län.
Med humor som vapen
Det finns ju humor som kan vara ganska provocerande... varit på Lousiana museet i Danmark och nyligen sett
en utställning om Pussy Riot. Jag tycker inte att man måste hålla med om allt som en författare skriver för att man gillar en bok eller varför man inte skulle kunna känna viss beundran för Pussy Riot trots att man inte gillar alla deras aktioner.

"Med rötter i punk, humor, poesi och ren ilska är det feministisk-aktivistiska konstkollektivet Pussy Riot, som bildades i Moskva 2011, känt för sina spontana och modiga handlingar som utmanar den ryska regimen. Dokumenterar deras decennielånga historia och är Pussy Riots första museiutställning någonsin...i deras ansikte med de ryska myndigheterna framstår de samlade handlingarna från Pussy Riot som några av de mest kraftfulla politiska konsterna i det 21: a århundradet"(Pussy Riot - Louisiana Museum för modern konst)

Svar på inlägg

MrAmour
#1. Publicerat 2023-09-25 av MrAmour
Satir är ju ett bra sätt att ibland sätta så att säga fingret på det man vill ha sagt...
Kapten
#2. Publicerat 2023-09-26 av Kapten
Vill inte vara rolig, men det ultimata mötet måste vara mellan sagda pussys och Donald Trump, som ju kan koppla greppet. Ojojoj, sorry, kunde inte låta bli.
MrAmour
#3. Publicerat 2023-09-29 av MrAmour
Den som påstår att politiska eller religösa personer som är fanatiker är det svåraste man kan stötta på, har aldrig stött på en fanatisk vinterbadare
Vän
#4. Publicerat 2024-01-31 av Vän
Jag har träffat en äldre herre som jobbat inom det militära och åkt helikopter.Han var rätt rolig.Han bodde på ett äldreboende och det hände att han ringde till personalen och då var det jag som svarade.Rösten i telefonen sa:"Jag hittar inte mina glasögon KOM." Mannen trodde alltid att han pratade i sin kom-radio.Alltid endast en mening i telefon som avslutades med KOM.
Kapten säger: Tydligen lätt få tjejer hos polisen, nån polistjej här? Jag e visserligen inte yrkeskriminell men har gått mot röd gubbe för tre år sen. Respekt. ;-D
Skriv Skriv här Skriv i megafonen