kaffemamsen säger: vad menar du höstlöv? jag är trött på mail här från scams :-/
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-08-04 av Anonym.
MÄN - Vad är attraktivt hos en dejt?
Stämmer det?:


Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
finns det inte nån ande då hjälper inget
sestir
#2. Publicerat 2023-08-04 av sestir
Vi är förvisso alla olika, men jag tror att det de beskrev stämmer på en liten minoritet av män. En top-5-lista för mig skulle kunna vara:

1. Att hon är attraherad till mig (eller håller till godo)
Eftersom det är stort överskott på karlar och underskott på kvinnor på dating-marknaden blir det lätt att en make/pojkvän kan betraktas mer som ett husdjur eller klädesplagg än som en partner för resten av livet.

2. Ärlighet
Det följer lite av samma som ovan. Eftersom kvinnor har så hög status i Sverige är det många som väljer att vara oärliga och försöka bluffa sig genom livet för att få ännu bättre resultat. Men medan det funkar för en karriär i societeten, går det inte att ha lögner som grund för en familj. En lögnaktig kvinna kommer inte heller att förstå sig på en ärlig mans tankar, känslor eller beslut. Hon drar då slutsatsen att han är knäpp, dålig förlorare eller bara efterbliven.

3. Godvilja/tro

4. Förmåga att hålla tillbaks sina känslor och tänka i vissa situationer (ungefär samma som "intelligens")

5. Vi kan slänga in håret här. Jag kan inte se någon annan anledning att blondera håret än att försöka dölja för omvärlden att blonda människor idag är nästan utrotade. Jag är klart mer attraherad till damer som behåller det råttfärgade hå de föddes med.

Min första förälskelse utlöstes till stor del av att en av flickorna i min skolklass knäppte blusen hela vägen upp. Min tredje förälskelse byggde delvis på observationen att tjej nr3 var bra på exakt de saker jag var dålig på.

Leendet är viktigt också. Väck med det! Miljoner människor lider varje sekund. Vad är det för människor som går omkring och smilar då? Glädje är dessutom en begränsad tillgång. Om min partner vore storkonsument av glädje skulle det inte bli något kvar till mig. Jag har hällre en hustru som, efter min bortgång, gråter på min grav än skrattar där. Humor är dock bra.
Anonym
#3. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
Jag va ju lite nyfiken på vad män tycker är attraktivt då jag är kvinna själv, och hetro. Men det går så bra för kvinnor också att dela med sig av sina tankar runt ämnet.

Kanske attraktionen skiljer kulturellt? Amerikanska män kanske attraheras av andra saker än brittiska män? Attraheras finska män av andra egenskaper än svenska män?

Jag vet ju vad jag tycker är attraktivt hos en man.

1. Blicken - hur han ser på mig (intensivt med glimten i ögat när han pratar)
2. Händerna - dessa händer ska ju ta i mig
3. Klippt navelsträngen - vuxna män som är "mammafixerade" är inte attraktivt
4. Klippt med gamla ex - nödvändigt för att starta en ny seriös relation
5. Humor - kommer först egentligen och genomsyrar sinnelaget. En man som får mig att skratta varje dag är guld värd.

Anonym
#4. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
Ja jag förstår att du är nyfiken Appleann och jag tror nog att denna tråd kan vara många till hjälp i vad de egentligen söker eller kanske ännu mer vad de behöver. Jag försöker locka hit folk via Megafonen inte för att jag eg. vill hänga ut någon även om jag reagerade men för att jag tror att missförstånd och föreställningar kan komplicera möjligheten att träffa någon.
Varmt lycka till med kärleken men se upp för alla slibbisar!
Man får leka lite också. Mer el. mindre attraktion är ständigt närvarande mellan människors interaktioner, sen avgör man själv om man vill välja spela ut den eller hålla inne. Missförstånd blir det ändå, huvudsaken är väl att man reder ut dem innan det exploderar.

Lycka till själv med kärleken Höstlöv. Får man fråga vad som attraherade dig hos mannen när ni träffades?
Och skickar samma fråga till honom via dig.
sanningssökare
#5. Publicerat 2023-08-04 av sanningssökare
Jag va ju lite nyfiken på vad män tycker är attraktivt då jag är kvinna själv, och hetro. Men det går så bra för kvinnor också att dela med sig av sina tankar runt ämnet.

Kanske attraktionen skiljer kulturellt? Amerikanska män kanske attraheras av andra saker än brittiska män? Attraheras finska män av andra egenskaper än svenska män?

Jag vet ju vad jag tycker är attraktivt hos en man.

1. Blicken - hur han ser på mig (intensivt med glimten i ögat när han pratar)
2. Händerna - dessa händer ska ju ta i mig
3. Klippt navelsträngen - vuxna män som är "mammafixerade" är inte attraktivt
4. Klippt med gamla ex - nödvändigt för att starta en ny seriös relation
5. Humor - kommer först egentligen och genomsyrar sinnelaget. En man som får mig att skratta varje dag är guld värd.

Jaha solglasögon av med andra ord. Men jag som aldrig använder solglasögon behöver ju bara spänna blicken i dig då!? Hur utvärderar du händerna? Skall du avgöra genom okulär besiktning om de är bra eller ska du låta händerna prov ta på dig för att utröna om händerna är bra för dig? Har ju tränat att ta på människor i mång många många år! Jippie kanske har en konkuransfördel där!

Skicka bild på magen då innan..... Och..... ja mycket klippande här. Men så var det ju det där med humorn...... Gå till fängelse utan att passera Gå.

Ja inte lätt att vara ofrivillig människa alla gånger.
Anonym
#6. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
Jaha solglasögon av med andra ord. Men jag som aldrig använder solglasögon behöver ju bara spänna blicken i dig då!? Hur utvärderar du händerna? Skall du avgöra genom okulär besiktning om de är bra eller ska du låta händerna prov ta på dig för att utröna om händerna är bra för dig? Har ju tränat att ta på människor i mång många många år! Jippie kanske har en konkuransfördel där!

Skicka bild på magen då innan..... Och..... ja mycket klippande här. Men så var det ju det där med humorn...... Gå till fängelse utan att passera Gå.

Ja inte lätt att vara ofrivillig människa alla gånger.
Ärligt så är det en grej jag har för mig, att titta på händer. Tycker det är attraktivt med starka händer. I motsats till långa fingrar och pianohänder kanske. No offence ifall någon med långa fingrar tar illa vid sig. Inte personligt. Det finns säkert massa kvinnor som älskar pianohänder. Tur vi är olika.

Men fortfarande är blicken och humorn avgörande. Det räcker långt, till ett par dejter ifallafall.

Menar du som jag tror, att du vill se en bild på kvinnans mage? Har du fått tag i nån frivillig än?
sestir
#7. Publicerat 2023-08-04 av sestir
Med tanke på Höstlövs långtgående vantolkningar av mitt första inlägg i tråden bör jag tillägga att jag har för vana att lyssna på kvinnor något mer än genomsnittet, att jag är ganska fåordig i privata sammanhang och skulle uppskatta om en flickvän/hustru pratade ca 20% mer än vad jag gör hemma.

Det är bra att göra pauser ofta så den andra parten får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd.

Jag kan ge ett exempel på mitt lyssnande:

Vi var ett tiotal personer, glest spridda i lokalen. En broder i församlingen berättade en historia om en jägare som hade glömt sin tax fastbunden i dragkroken och körde ihjäl sin hund. Det resulterade i ett visst sorl, men en syster sa:
"Men han måste väl ha känt hur det skakade och ryckte i bilen när han körde?"
Jag svarade:
"Jo, men det var ju bara en liten tax, så den..." Här blev jag avbruten av ett ooo-läte från de övriga.

Det visade sig att de tolkade mitt svar som att taxen inte vore värd något eftersom den var så liten. Inte ens systern med invändningen kunde tänka sig att det vore till henne jag svarade. Hon var helt säker på att ingen lyssnade när hon sa något, vilket är tråkigt eftersom hon har många goda egenskaper.

Vad jag ville säga var naturligtvis att taxen inte hade tillräckligt stor massa för att orsaka skakningar och ryckningar i en personbil som en människa kan uppfatta.
Anonym
#8. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
En annan sak jag tänkt på är luktsinnet. Läste en undersökning att vi attraheras av varandras naturliga dofter på ett undermedvetet plan. Om vi inte gillar den andres naturliga doft är det kört ändå, för då kommer vi inte stå ut med varann i längden. Speciellt inte i samlivet och intimia situationer. Kan tänka att det ligger mycket i det.

Så vore kanske bättre med doftprover istället för foton...?
Anonym
#9. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
Sestir: Jag misstolkade dig inte. Tycker ditt första inlägg är insiktsfull och intressant. Speglar dig på ett rätt vist sätt. En lycklig kvinna som får lära känna dig på djupet. Hann inte kommentera bara.
Anonym
#10. Publicerat 2023-08-04 av Anonym
En annan sak jag tänkt på är luktsinnet. Läste en "vetenskaplig" artikel att vi attraheras av varandras naturliga dofter på ett undermedvetet plan. Om vi inte gillar den andres naturliga doft är det kört ändå, för då kommer vi inte stå ut med varann i längden. Speciellt inte i samlivet och intimia situationer. Kan tänka det ligger mycket i det.

Så vore kanske bättre med doftprover istället för foton...?
kaffemamsen säger: vad menar du höstlöv? jag är trött på mail här från scams :-/
Skriv Skriv här Skriv i megafonen