Svar #2. Postat 2023-05-27 kl 08:01 av
Colin.
Den som är upphov till citatet är historiskt okunnig. Det är t.ex osakligt att skriva "Nazityskland". Eftersom första och andra världskriget i praktiken var ett krig med en paus emellan i syfte att krossa Tyskland.
Rekommenderad läsning om bland annat orsaken till första världskriget: "De skapade ett blodigt 1900-tal - en kritisk granskning av sionistisk makt", utgiven på förlaget "Historiskt korrekt".
Hur vida han är historiskt okunnig kan jag inte säga något om.
Däremot så kan man presentera den på olika sätt beroende på vilken "höjd" man är på (örnperspetiv) det är inte alla som kan ta in information om den är på för hög nivå. Då kan det vara bra med "lägre höjd" så att flera kan ta in det. Har lyssnat endel på den här personen och kan säga att han har stor koll på Wallenbergs familjens förehavanden genom historien som få människor i min närhet haft förståelse för.
Mathias har väl mer fokus på hur "familjeklaner" verkar genom företag i olika länder och ämnet är snarare geopolitik...
Geopolitikens dolda hand
Ja "nazisttyskland" blandannat är ju såklart en "kuliss" som så mycket annat, även "sionismen" som jag ser det. Är ju skapat av Moses Hess kan man säga som var Karl Marx mentor.
De människor (släktled/familjer) som ligger bakom allt det skapar även polarisering mellan olika grupper för att som jag ser det forma världen så som de vill att den ska bli. De använder sig blandannat av media för att påverka vad vi ska tro, känna och agera