Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.se
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Bönegrupp >> Debatt

Anonym

Vill egentligen inte be om hjälp

Egentligen vill jag inte be om hjälp för jag orkar inte längre vara till en belastning för andra människor. Jag har förlorat så mycket av mitt liv och min hälsa de senaste tio åren, och det blir bara sämre och sämre med mitt mående.

Jag tappar bla väldigt mycket energi och lever med hjärntrötthet. Min hals har blivit sämre också de senaste månaderna, och imorgon ska jag gå till en läkare för att kolla upp halsen, men jag vet redan svaret. De kommer inte göra någonting.

Jag känner väl till och har fått höra uttrycken där man har sagt till mig inom vården att "det finns dem som har det värre", "alla människor mår dåligt" och "du ska inte tro att du är något".

Trots detta ber jag om din hjälp att be för mig. Det finns inte mycket glädje kvar i mitt hjärta och min tro håller på att brinna ut (försvinna).

Jag söker inte fysiska lösningar i min vardag eller vad det kanske är för fel på mig.

Jag behöver din hjälp iform av bön, sen får vi se vad Gud gör.

Min hjärna vill så mycket, men kroppen orkar inte.

Tack min vän, hjärta
Anonym
Hej och stort tack till er alla som har nått ut till mig i både textform och bön. Det värmer! Gud välsigne er.

Det gick bra hos läkaren idag på vårdcentralen, har tagit lite blodprover. Fick ett väldigt bra bemötande också där idag. 

Jag väljer att inte prata för mycket om mina diagnoser och symtom här i forumet. Brev i textform känns bättre när det gäller sådana saker.

Tack för att ni ber för mig. Bön hjälper.