Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Skogsvandraren
Skogsvandraren säger: Önskar er alla (Även Trollen) en Välsignad helg. Kram!
Skriv i megafonen

Forum >> Synpunkter >> Debatt

Öppna profilen till Ragnar

Seriöst, kristet alternativ till KD

Jag funderar ofta på vad jag gör här, och jag tror inte att jag är ensam? Och då handlar inte kritiken främst om KDs lågbudgetfilosofi med minimalt antal extrafunktioner etc. Men det är stötande att exempelvis logga in och bland nya profiler se en 42-årig man som i sin profilbild ligger i soffan, i kallingarna. Kan man inte åtminståne placera en sån bild i sitt album, så att resten av oss slipper se? Det är anmält, och jag hoppas du gör likadant när du ser nåt liknande. 

Det som främst stör mig är inte mannens uppenbara brist på respekt för sidan och för övriga användare, även om det också är stötande, men snarare KDs loja inställning och snålhet, så att man inte granskar bilderna innan de accepteras; en självklarhet på andra dejtingsajter.

Jag kan överhuvudtaget inte hitta några förhållningsregler här på sajten, vare sig det gäller postande av bilder och vett och etikett när det gäller dejting, eller när det gäller forumet. Har jag allvarlig dyslexi?

Deras tips när det gäller dejting kan jag vara utan. Jag har f.ö. inte lust ta råd av en sajt som i grunden känns rätt sunkig.

Känner du till något svenskt, seriöst, vettigt, kristet alternativ till KD (förutom Fb)? Eller ska jag behöva starta ett själv?
Öppna profilen till Annelie47
Facebook har vad jag minns. Det startades för inte så länge sen. Minns inte vad den heter. Någon annan här kanske vet?
Facebook har vad jag minns. Det startades för inte så länge sen. Minns inte vad den heter. Någon annan här kanske vet?

Tack för tipset, men jag menar en seriös, ordentlig dejtingsajt. Inte en egen hoptotad Fb-grupp. :)
Öppna profilen till snömannen
Väldigt bra skrivet! Håller med dig helt o fullt! 
Öppna profilen till Annelie47
Tror inte det finns något bra kristet.. 
Öppna profilen till Kapten

Glöm att du hittar något, jag har testat över tio dejtingsidor (kan inte dra allt här men har ca 12 sidor noteringar om allt det negativa) och uppmanar alla som överväger en annan dejtingsida att först läsa på Trustpilot om vad användarna skriver där, extremt avtändande, hade jag läst där först hade jag nog aldrig börjat med nätdejting. 

Något mer seriöst och kristet än KD finns inte, däremot är smutsfaktorn i en rad avseenden större överallt, och tycker du att fejkprofilerna är många på KD så testa Match, Matchaffinity, Tinder och Bumble och några andra, som själva masstillverkar egna fejkprofiler, så ska du snart lära dig att skilja på äkta och hur det är att chatta med en chat-operatör som utger sig för att vara tjejen på bilden som är stulen från någons insta etc från avlägsna länder (man lär sig snabbt signalerna, de följer alltid samma mönster, man kan bildsöka på profilbilden, t.ex. på: https://smallseotools.com/sv/reverse-image-search/). Är så less på oförklarliga matchningar som dejtingsidorna genererat med en lat säkert skäggig chat-operatör som utger sig för att vara den 20-30-åriga tösen som absolut söker bara "äldre" och oförklarligt lajkat just mig, på flera sidor skriver bara sådana till dig. Amanda Romare har kallat Tinder för kärlekens bajstunna, och så är det, i flera avseenden. Måtte vi inte få en svajpfunktion på KD tack. 

Och ja, jag funderar också på vad jag gör här, vet inte. Att inte bara kristna hänger här och att folk har pantade profilbilder, kanske en "kalsongreklamkille", flodhäst, eller ett landskap eller annat töntigt är föga att göra, det är likadant överallt. KD är en av de bättre ställena att hänga på, lovar. 

Tyvärr är nätdejting också gravt överreklamerat, jag uppskattar att av landets fyra miljoner singlar är högst några procent, kanske ett par hundratusen, på nätet och om det som alla sidor hävdar vore sant så skulle landets befolkning inte räcka till för att täcka alla medlemssiffror på alla dejtingsidor. Kunde man tala länge om, har räkneexempel, men ska inte dra in andra dejtingsidor här och reta upp admin. Det fina med KD är bl.a. att man kan utan begränsningar se det totala antalet medlemmar (ingen annan sida har det så bra), även om man sedan inte kan se antalet betalande eller aktiva. (det är inte jag som gör konstiga skillnader i typsnittet mellan styckena)

Jag har startat tråden "Önskemål gällande kristen dejtingsajt". Gå gärna in och dela dina tankar.