BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-03-18 av Anonym.
Trump: ”Vi måste avveckla hela det globalistiska etablissemanget”
"Det är inte Rysslad som utgör västvärldens fiende, utan det ”sjuka” globalistiska etablissemang som tagit makten i väst. Det säger Donald Trump i ett nytt tal. Enligt ex-presidenten måste Natos hela syfte och uppdrag omvärderas.
– Dessa globalister vill förgöra Amerikas styrka och jaga fantomer utomlands, samtidigt som de håller oss distraherade från den förödelse de själva skapar här hemma, säger han."

Kan Trump sätta stopp för den upptrappning som råder och skapa fred.... eller är han med i skådespelet och skapar en falsk fred?

https://nyheter.swebbtv.se/trump-vi-maste-avveckla-hela-det-globalistiska-etablissemanget/

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2023-03-19 av Kapten
Aha, visste inte, undviker nyheter sedan maj 2022, sparar på min lever och mitt sinne från en historiskt sett oöverträffad propaganda på ämnet, som tvångsmatar och traumatiserar och hypnotiserar landets befolkning med lögner om vad som är orsak och verkan i det som sker. Man tittar bara på den som sköt första skottet men inte intrigerna bakom som är orsaken.

Men enligt vissa uppgifter, tror det var den utmärkte usaprofessorn John Mearsheimer som så väl beskriver själva anatomin i det som sker och dess orsaker, som sade i ett av sina framträdanden, finns nånstans på tuben, att det var Trump som under stark press år 2016 började beväpna ukraina, och då är han inte utan nån slags skuld här. Med hänsyn till killens bakgrund som girig miljardär som bygger höghus i många länder i världen kan man också naturligtvis förundra sig över att han spelar folkets man mot etablissemanget och globalismen, men vem vet, sent ska syndaren vakna säger man. Så visst, kanske, go for it.

Trump har sagt något om att han tänker stoppa det som sker när han kommer till makten, och med hänsyn till hans insikt om att man måste få stopp på alla never ending wars, så man kan anta att det hela kan ta slut om ca två år. Knappast tidigare om man ser den lilla förändring som skett på ett år, visst, mycket ödeläggelse och lidande, men väst har olja kvar att elda på detta lidande, och gör det med en sådan irrationell iver att man kan misstänka att det är andligt styrt, lite som i Hesekiel 38 där det står att "jag skall sätta krokar i dina käftar och föra dig..." etc. Någon har satt krokar i flera västländers styrandes käftar och leder dem in i detta.

Mycket kunde man säga på temat och det finns andra trådar och jag sparar min tid och hälsa med att delta, men gjorde det här.
sestir
#2. Publicerat 2023-03-19 av sestir
Om jag har förstått rätt är det delstaterna (och inte partierna) som administrerar de respektive partiernas primärval. Eftersom Donald Trump redan har gått ut med att han ska ge sig på den djupa staten tror jag inte han blir Republikanska partiets presidentkandidat eftersom han kommer att få ett uppseendeväckande lågt stöd i delstater som styrs av Demonokraterna. Hade han inte haft så mycket rättsprocesser mot sig hade han kanske nöjt sig med att bli senator, vilket nog hade varit bättre m t p åldern.

Perry Johnson är tydligen bara två år yngre men kan ha större chans att vinna val eftersom han lovar att inte skära bort mer än 2 % av den offentliga sektorn. Tar han över halva Trumps stab vid en valvinst så kan USA ändå gå ur flera globalistiska organisationer. Det beror mer på hur mycket vice-presidenten orkar jobba.
Davistro
#3. Publicerat 2023-03-20 av Davistro
Att Biden den gamla räven inte kommer överens med Putin är uppenbart. Men även om Trump lyckas slingra sig undan åtal och bli en president igen så kommer inte Ryssland att lita på avtal med USA Nato eller EU. Den tiden är förbi. Kriget i Ukraina kommer fortsätta tills Ryssland skaffat sig en säkerhetszon med tillräckligt avstånd till de nyss anekterade områdena så de inte kan nås med artelleri eller med nuvarande missiler.
Väljer Ukraina att bli alliansfria utan en vilja att bomba skiten ur de rysktalande som bor inom den gamla gränsen, så kunde det i princip bli fred i morgon. Men det är inte strategin från Zelenskyj och Ryssland svarar genom att ha som mål att förinta allt militärt motstånd tills det är borta. Kanske kan vi räkna med att USA trycker in polska soldater i Ukraina. USA verkar nämligen inte ha några problem med att hela Europa blir en del av proxykriget, så länge som man kan trötta ut ryssarna. Problemet är att ryssarna inte verkar tröttna och deras ekonomi lunkar på utan att sälja råvaror till EU. Jag tänker att de ryska organisationerna för informations inhämtning har full koll på de multinationella ägarna och deras agendor. Vi kan ju även anta att Putins underlydande snokat reda på vart globalisterna tänker gräva ner sig om det hela går över styr. Om vi får det jobbigt här i Europa så kan det kanske vara en tröst att veta att den Ryska misslilen Avangard kan nå multimiljardärerna oavsett var de håller till.
BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen