Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-02-07 av Anonym.
Blockeringslista?
Var någonstans kan man se en lista över de användare som man har blockerat (om man har gjort det), och häva blockeringen från listan, om man vill det?

Så vitt jag vet finns ingen sådan funktion. För att häva en blockering måste man gå till användarens sida och hoppas att den personen inte har blockerat ens egen profil, och i så fall går det att häva blockeringen, annars inte.

Problemet med detta är att om man börjar blockera profiler som för tillfället inte är intressanta av en eller annan anledning, så måste man hålla dem i minnet för att kunna häva blockeringen vid ett senare tillfälle. Det låter kanske långsökt att detta skulle vara ett problem? Nej, inte riktigt. Tänk om man t ex vill blockera "spionprofiler" utan bild som snokar runt. De flesta av dessa är nog dublettkonton, förresten. Endel av dem kan senare visa sig vara ärliga människor som efter ett tag har lagt upp en bild på sig själva. Men om man inte har fört separata anteckningar över de som man har blockat så har man inte möjlighet att häva blockeringarna, även om man skulle vilja det. Det blir i alla fall mycket svårare. Och personerna ifråga kanske har försökt nå ens sida, men kan varken det eller meddela sig på grund av blockeringen.

Som jag ser det så gör detta blockering till en dålig funktion, som jag undviker. Och jag skulle inte tro att jag har missat listan, men den som vet kan rätta mig i så fall.

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2023-02-07 av Kapten
Finns ingen sådan funktion på hemsidan. Många kör detta via en applikation i en mobiltelefon och där kan man tydligen häva blockeringen, men inte på hemsidan, och varför funktionaliteten skiljer sig åt, vilket det gör på andra ställen också, är ett mysterium. En lista vore bra kan jag annars hålla med om.

Tycker också att man borde kunna se alla aktiva megafoninlägg även på hemsidan och inte bara appen, det är ju en självklarhet.

För övrigt anser jag att det är beklämmande att så många villigt låter sig snärjas allt mer in i app-träsket och ett femcentimeters fängelse "to be", detta är en tillvänjning och konditionering inför det som nämns i uppenbarelsebokens 13 kap. De flesta tycker att elektroniska betalningar och allehanda appar "ju" är så "praktiska" att de inte märker hur de sakta blir kokta in i något. Beware.
Anonym
#2. Publicerat 2023-02-07 av Anonym
Finns ingen sådan funktion på hemsidan. Många kör detta via en applikation i en mobiltelefon och där kan man tydligen häva blockeringen, men inte på hemsidan, och varför funktionaliteten skiljer sig åt, vilket det gör på andra ställen också, är ett mysterium. En lista vore bra kan jag annars hålla med om.

Tycker också att man borde kunna se alla aktiva megafoninlägg även på hemsidan och inte bara appen, det är ju en självklarhet.

För övrigt anser jag att det är beklämmande att så många villigt låter sig snärjas allt mer in i app-träsket och ett femcentimeters fängelse "to be", detta är en tillvänjning och konditionering inför det som nämns i uppenbarelsebokens 13 kap. De flesta tycker att elektroniska betalningar och allehanda appar "ju" är så "praktiska" att de inte märker hur de sakta blir kokta in i något. Beware.
Bra synpunkter!

Generellt sett är kd tekniskt 90-tal. Appen är extremt begränsad, och webben saknar block- och megafonöversikter. Har ofta undrat vad pengarna går till eftersom hela kd med admin och allt är billig i drift. Intäkterna per månad gissar jag är 12000-16000 när momsen är dragen, men det är bara en gissning, dvs 300-400 medlemmar. Vad tror du?
Kapten
#3. Publicerat 2023-02-08 av Kapten
Hm, ja, vill kanske inte kritisera KD eftersom de antagligen läser alla inlägg på forumet och alla megafoninlägg (och alla profiler också?) och det tar mycket tid att plåga sig igenom allt som skrivs här och en sådan tjänst kostar, men jag kan ändå undra över en del funktionalitet som kunde vara bättre, som de vi nämnt.
Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen