Klippt av utrymmesskäl.
Lugna ner dig en aning, .. jag förstår att du kämpar mot det du ser vara dolt och lögn, en värld som vill ta kontrollen överallt, utplåna de flesta och så vidare.
Det är ingen tvekan om att du fullt och fast tror på den världsbilden. Jag säger inte emot dig, jag säger inte att du måste "tänka om" och "tänka rätt", inte alls.
Däremot har jag en annan syn på världen där vaccinet räddar folk trots biverkningar, där jag ser människor med postcovid efter att ha varit sjuka i covid. Dessa lider förskräckligt. Och jag ser människor som vaccinerat sig , en två tre ggr, vara fullt friska flera år efter vaccinet.
Min världsbild är alltså inte det du ser.
Din världsbild är alltså inte det jag ser.
Hur ska vi nu kunna mötas utan en massa slängar hit och dit om rätt och fel?
Jag tror att vi måste få tro det vi själva kommit underfund med.. inte efter det grannen, youtube, eller någon annan tror utan efter den verklighet vi var och en lever i varje dag.
Jag kan se min världsbild vara i fara när jag ser din video här om censur. Varför? Jo, det som sägs om vaccinet, det som vill/kan stoppa vaccinationer vid allvarliga pandemier, förbud mot munskydd och vaccin, är enligt min världsbild en samhällsfara om det får spridas vidare.
Du däremot ser i videon dina uppfattningar och rättesnören bli ansatta och tystade och ser din värld rasa sönder.
Egentligen finns denna video på grund av vårt olika sätt att se på världen. Vissa ser sin världsbild bli censurerad, och vill protestera, andra ser sin världsbild bli utsatt för fara och vill bejaka.
Kan du förstå det jag nu skriver? Att det finns människor som ser världen på ett helt annat vis än du gör. Och vice versa.