Antikristna IKEA förlorar yttrandefrihetsmål till kristen man
Skapad 2022-12-26 kl 09:47 av anonym.
Det är synd att Sverige inte har yttrandefrihet som andra länder har. Jag ser det som att samma principer som domen verkar grunda sig på också kan användas för att försvara yttrandefriheten i andra fall. Men jag tror inte att svensk domstol hade fällt samma avgörande. Det väsentliga är inte att samhället ska ta kristnas parti i tid och otid, som jag ser det, utan att varje människas yttrandefrihet respekteras fullt ut. Jag gläder mig därför över att Sveriges nya värderingar fortsätter att vara en visa bland folken, och ett dåligt exempel. Kanske kan vi en dag, också i Sverige, få njuta av den av Gud givna personliga friheten, om folk i andra länder är ståndaktiga i sitt motstånd mot svensk totaliarism, till skillnad från kristna ledare i Sverige som vänder kappan efter vinden och tjänar kejsaren men inte Gud. Detta tycker jag är ett lämpligt böneämne, i synnerhet som jag inte ser att kristna ledare i Sverige står upp för den enskilda människan mot det förtryck som råder i Sverige.
https://rmx.news/poland/polish-court-orders-ikea-to-rehire-worker-fired-for-citing-bible-in-opposition-to-lgbt/