Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Huldah
Skapat 2022-11-28 av Huldah, kvinna, 73 år, Stockholms län.
HARMAGEDDON
Endast EN gång nämnd i Bibeln! Inspirerad till spekulationer Dina tankar?.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-11-29 av Anonym
Jag ser att ingen har svarat, så jag kan lägga fram mina tankar.

Harmageddon beskrivs vid den sjätte skålen.
Och det är en sista ansamling av Guds fiender.
"Och jag såg tre orena andar som liknade paddor komma ut ur drakens mun och ur ur vilddjuret mun och ut ur den falske profeten mun. För de är onda andar som gör tecken, vilka går ut till kungarna på jorden och till hela världen, för att samla dem till strid på Guds, den Allsmäktiges, stora dag."
Upå. 16:13-14
Den här ansamlingen lyckas aldrig göra något mot Guds folk.
Vi ser att innan en strid sätter igång så töms den sjunde skålen. Och då säger en röst från templet: "Det har skett."
Babylon rämnar i tre delar.
"Alla öar flydde och bergen fanns inte mer."
Babylon och Skökan har nu dömts.
Det är samma tillfälle som berättas i Upp. 20:8-9.
Där samlas Satans här, men de omringar bara de heliga. En strid inleds inte, utan Gud "förtärde dem".
Det är Domens dag, alltihop.
Visionerna hoppar i händelseförloppet över kapitel 17 och 18, för att i dem visa Skökan och Babylons fall och dom i detalj, och Lammets seger.
I kapitel 19 ser vi Konungarnas Kung och herrarnas Herre, Guds Ord, komma. Det är en direkt följd av kapitel 16.

Hängde du med?
Huldah
#2. Publicerat 2022-12-01 av Huldah
Jag ser att ingen har svarat, så jag kan lägga fram mina tankar.

Harmageddon beskrivs vid den sjätte skålen.
Och det är en sista ansamling av Guds fiender.
"Och jag såg tre orena andar som liknade paddor komma ut ur drakens mun och ur ur vilddjuret mun och ut ur den falske profeten mun. För de är onda andar som gör tecken, vilka går ut till kungarna på jorden och till hela världen, för att samla dem till strid på Guds, den Allsmäktiges, stora dag."
Upå. 16:13-14
Den här ansamlingen lyckas aldrig göra något mot Guds folk.
Vi ser att innan en strid sätter igång så töms den sjunde skålen. Och då säger en röst från templet: "Det har skett."
Babylon rämnar i tre delar.
"Alla öar flydde och bergen fanns inte mer."
Babylon och Skökan har nu dömts.
Det är samma tillfälle som berättas i Upp. 20:8-9.
Där samlas Satans här, men de omringar bara de heliga. En strid inleds inte, utan Gud "förtärde dem".
Det är Domens dag, alltihop.
Visionerna hoppar i händelseförloppet över kapitel 17 och 18, för att i dem visa Skökan och Babylons fall och dom i detalj, och Lammets seger.
I kapitel 19 ser vi Konungarnas Kung och herrarnas Herre, Guds Ord, komma. Det är en direkt följd av kapitel 16.

Hängde du med?
Tror jag hängde med! En detalj jag gärna ville utveckla... Har kommit i kontakt med en amerikanska som gör videofilmer
Hon har gjort en om detta skeende. Får jag skicka om jag hittar?
Anonym
#3. Publicerat 2022-12-01 av Anonym
Tror jag hängde med! En detalj jag gärna ville utveckla... Har kommit i kontakt med en amerikanska som gör videofilmer
Hon har gjort en om detta skeende. Får jag skicka om jag hittar?
Vad är det för detalj? Blir nyfiken. Är det något historiskt med själva platsen Megiddo?
AllanE
#4. Publicerat 2022-12-03 av AllanE
Anonym
#5. Publicerat 2022-12-04 av Anonym
Huldah
#6. Publicerat 2022-12-08 av Huldah
Jag ser att ingen har svarat, så jag kan lägga fram mina tankar.

Harmageddon beskrivs vid den sjätte skålen.
Och det är en sista ansamling av Guds fiender.
"Och jag såg tre orena andar som liknade paddor komma ut ur drakens mun och ur ur vilddjuret mun och ut ur den falske profeten mun. För de är onda andar som gör tecken, vilka går ut till kungarna på jorden och till hela världen, för att samla dem till strid på Guds, den Allsmäktiges, stora dag."
Upå. 16:13-14
Den här ansamlingen lyckas aldrig göra något mot Guds folk.
Vi ser att innan en strid sätter igång så töms den sjunde skålen. Och då säger en röst från templet: "Det har skett."
Babylon rämnar i tre delar.
"Alla öar flydde och bergen fanns inte mer."
Babylon och Skökan har nu dömts.
Det är samma tillfälle som berättas i Upp. 20:8-9.
Där samlas Satans här, men de omringar bara de heliga. En strid inleds inte, utan Gud "förtärde dem".
Det är Domens dag, alltihop.
Visionerna hoppar i händelseförloppet över kapitel 17 och 18, för att i dem visa Skökan och Babylons fall och dom i detalj, och Lammets seger.
I kapitel 19 ser vi Konungarnas Kung och herrarnas Herre, Guds Ord, komma. Det är en direkt följd av kapitel 16.

Hängde du med?
Det är inte lätt att hänga med i Uppenbarelseboken, men jag har läst den mycket och tycker den är mycket fascinerande. Stämmer med Bibeln i övrigt! Till sist allting gott! Kap 21 beskriver tiden efter Harmageddon. Försöker skicka en video som jag själv fick skickat till mig. Den beskriver skeendet! Vi ser väl redan att det börjar hända saken. Guds rike föds fram och det medför smärta och födslovåndor inte det tagit makten!
Huldah
#7. Publicerat 2022-12-13 av Huldah
Vad är det för detalj? Blir nyfiken. Är det något historiskt med själva platsen Megiddo?
Ja Megiddo är intressant, men jag ville skicka hennes video. Vet bara inte om jag kan överföra med KD tekniken..
Huldah
#8. Publicerat 2022-12-13 av Huldah
STADEN Megiddo var strategiskt belägen och kontrollerade viktiga handels- och militärvägar, och den blev därför föremål för stort internationellt intresse på Bibelns tid. På dalslätten vid Megiddo utkämpades många avgörande slag. Det är därför passande att det kommande ”kriget på Guds, den Allsmäktiges, stora dag” kallas Har-Magedon (från hebr.: ”Megiddos berg”) i Uppenbarelseboken. Men det är inte vid det bokstavliga Megiddo som detta krig kommer att utkämpas. Det kommer att inbegripa ”kungarna på hela den bebodda jorden”. (Upp 16:14, 16) Det här kriget kommer inte att vinnas av någon jordisk härskare. Guds kungarike kommer i stället att besegra alla härskare på jorden så att Jehova Gud, den Allsmäktige, blir upphöjd som universums suveräne härskare.
Huldah
#9. Publicerat 2022-12-23 av Huldah
Nej inte jordens undergång, utan dess överlevnad!
Utan Harmageddon, dvs Guds krig mot ondskan på jorden, hade vi inget hopp, varken människor, djur eller jorden!
"Det dröjer inte länge innan de ogudaktiga försvinner, och förgäves kommer man att söka efter dem.
11 Men alla som litar på Herren ska bli välsignade och ärva landet. Deras lycka kommer inte att veta av några gränser." Ps 37
Anonym
#10. Publicerat 2022-12-23 av Anonym
Hulda jag vet inte om man får säga God Jul till jehovas vittnen men jag vill ändå skicka en julhälsning till dig, förlåt mig om jag gör något jag inte får enligt din tro. God Jul Hulda. Varma kramar från mig


Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen