Sommarsol säger: Sitter ute i solen och njuter av de varma strålarna . Värmer så skönt i ansiktet ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2022-10-25 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Julfest med KristenDate.se 10/12 - varmt välkomna!


Varmt välkommen till Kristna Dejtingpoddens årliga Julfest som vi anordnar tillsammans med www.entropalandet.se och www.kristendate.se
Vi på KDP tror att vi inom församlingsvärlden bör umgås mer med varandra under informella former för att stärka församlingen som en attraktiv gemenskap där positiva vänskapsrelationer får gro och växa. Lördagen den 10dec inbjuds du därför till "vuxenläger" i Gnesta där vi kommer att umgås, äta gott, ta del av #Glorious underhållning och framförallt lära känna nya vänner i generationsövergripande möten.
Anmälningslänk:
[kommer inom kort]

I din anmälan behöver vi ha följande information
Namn:
Personnummer:
Civilstatus:
Info om du vill bo i Ådalskyrkan:

Resa: En tro på Landet och Gnesta Centrum ligger 35min från STHLM Centralstation om du åker Gnesta Expressen med Movinga, annars rekommenderas SL som har avgångar varannan timme mot Gnesta station.

Boende: Gratis boende med tvättmöjligheter finns i Ådalskyrkan för dig som önskar ta med madrass och sovsäck. Önskas finare boende i olika prisklasser rekommenderas Gustavsvik B&B, Ekeby Gård, Klämmingsbergsbadet och Södertuna Slott.

Kostnad: Vi vet att maten blev en besvikelse för en del förra året då vi abonnerade en Restaurang på KTH-området, så denna gång har vi bestämt oss för att köra på säkra kort och använda oss av en cateringsfirma med gott renome. I priset så ingår en stor libanesisk buffe med över 12 rätter, dessert, glögg, ost, pepparkakor, snacks, läsk och julklapp.

395:- early bird fram till 15nov
(Ordinarie pris: 469:-)
Sista anmälningsdag: 221207

Svar på inlägg

Popah
#1. Publicerat 2022-10-25 av Popah
Lördag 10dec
(16.24 SL mot Gnesta från STHLM CS)
17.30 Glöggmingel och mingelbingo
(18.24 SL mot Gnesta från STHLM CS)
18.30 KDP och ETPL hälsar välkomna
19.00 Libanesisk Julbordsbuffe
19.30 KDP Live med Ängeln på Malmskillnadsgatan: Elise Lindqvist!
20.15 Middagssorl (samtal kring borden)
21.00 Hemlig gäst
21.30 Dessert och Julkonsert med En tro på Landets kammarorkester
22.00 Mingel
22.30 Samkväm, organiserade samtal och sällskapsspel
(22.35 SL mot STHLM City)
00.00 Tomten hälsar på
(01.18 SL mot STHLM City)

Popah
#2. Publicerat 2022-10-25 av Popah
Söndag 11dec
11.00 Gudstjänst: En tro på landet (Pingst, SAM & Eqk)
Mötesledare: P-O Flodström
Predikan: Cilla Eriksson – väntans tider
Musik: ETPL kammarorketer
Solist: Kristin Flodström
13.00 Gemensam lunch i Gnesta Centrum
13.35 SL mot City
15.49 SL mot City

Anonym
#3. Publicerat 2022-10-26 av Anonym
Inget dansgolv?
Popah
#4. Publicerat 2022-10-28 av Popah
Näé, det var ingen som använde det förra året. Kostade bara extra pengar i onödan. :-)
Popah
#5. Publicerat 2022-10-31 av Popah
Nu är anmälan till årets Julfest öppen:

https://www.bilda.nu/arr/1156305/kristna-dejtingpoddens-julfest-tillsammans-med-en-tro-pa-landet-557779
Popah
#6. Publicerat 2022-11-17 av Popah
Vi vill passa på att göra reklam för att i samband med Kristna Dejtingpoddens Julfest, med: En tro på landet så anordnar Hillsong Sweden sin årliga Julshow "This is Christmas" på söndagen.

Föreställningen startar 15.00 och 18.00, så för den långväga gäst som både vill hinna fira Gudstjänst med Kristna Dejtingpodden och En tro på landet samt gå på Julshow och ändå hinna tillbaka hem till söndagskvällen rekommenderas klockan 15.00 föreställningen!

https://thisischristmas.nu/

Anonym
#7. Publicerat 2022-11-17 av Anonym
Hej! Funderar på att komma men undrar vad som menas med tomten klockan 00?
Cilla85
#8. Publicerat 2022-11-25 av Cilla85
Tomten kommer och delar ut julklappar till alla som har varit snälla och skött sig under året.
Brukar vara kvällens höjdpunkt.
Anonym
#9. Publicerat 2022-11-25 av Anonym
Tomten kommer och delar ut julklappar till alla som har varit snälla och skött sig under året.
Brukar vara kvällens höjdpunkt.

Nämen hej cilla tack för svaret käre barn! Går det byta kvällens höjdpunkt till en predikan eller något uppbyggligt tror du mitt hjärta har lite svårt för tomtar och troll?

Allt gott till er!
Anonym
#10. Publicerat 2022-11-25 av Anonym

Nämen hej cilla tack för svaret käre barn! Går det byta kvällens höjdpunkt till en predikan eller något uppbyggligt tror du mitt hjärta har lite svårt för tomtar och troll?

Allt gott till er!
Ibland tänker jag såhär:

Tänk om jag vill gå på julfesten med en vän som inte är kristen, någon som är ensam i världen..
och hon frågar: "Är det bara Gud och sånt? Då sitter jag hellre hemma.." (dagens andliga klimat är under all kritik, därför backar världens barn från detta och söker sig till annat)
Finns det då öppningar, förändringar, som kan visa vem Gud egentligen är då måste det finnas en väg in i denna öppning... och den vägen är medkänsla, förståelse och att frångå mig själv för att kunna leda andra...

Jag kan svara,.. tänker jag: "Jo det blir Gud och festens höjdpunkt blir en Gudstjänst med predikan och sång".... eller, jag kan säga: "Julen är byggd på Gud, att Jesus kom till jorden för att rädda oss... så naturligtvis blir det Gud.. men kvällens höjdpunkt för dig blir nog julklapparna och en snäll tomte.. Hänger du med då?"

Svar nummer två ger med all säkerhet ett ja.
Och än en gång får vi se en ofrälst ensam människa kliva in där Gud finns, och där Gud finns är han alltid "kvällens höjdpunkt" oberoende av tomte julklappar eller julmat...eftersom Gud bor i oss som finns på festen, en sanning som vi ska ge vidare var och en, till alla som söker något här i mörkret.................

Tänk va man kan tänka.... men tänket är trots allt förankrat i verkligheten.
Sommarsol säger: Sitter ute i solen och njuter av de varma strålarna . Värmer så skönt i ansiktet ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen