Svar #3. Postat 2022-10-24 kl 21:30 av anonym.
Jag kan passa på att fråga det min vän som står till vänster frågade: "Hur kommer det sig att denna fråga blivit så politiserad?" Hur kommer det sig?
Mitt svar är: "Trump". Och "Biden". Trump gav order om "Operation Warp Speed" med att snabbutveckla vaccin. När Trump ville vidta åtgärder tidigt var vänstern emot det och kallade honom typ diktator för det. Fascist. Sen svängde Trump och ville inte ta folks frihet - och då var han "ansvarslös" ungefär. Vaccinerna kom dagar efter att Biden tillträtt - och han tog åt sig äran. Biden gjorde som vänsterfolk brukar göra: I sin totala övertygelse att vaccinen var det som skulle "rädda mänskligheten" så ville han tvinga folk att ta det. Och skrämma. Och då Biden är Trumps motsats i mycket, så blev vänsterfolket automatiskt för vaccinen.
I takt sedan med att högerfolk kritiserat tvånget och diskrimineringen, samt lyft fram faror och kritik mot kring vaccinen så har vänsterfolket per automatik växlat upp. Sen har grupptänkande, hat, censur och skamfaktor gjort att bollen kommit i rullning och allt har rullat på. Man kan inte medge att man propagerat för historiens största medicinska bluff, "för då blir man Trump, som är motsatsen till Biden", samt att "Man ville väl".
Det tydligaste var väl för ca. ett år sedan, när Biden Twittrade att det kunde finnas kopplingar mellan viruset och labbet i Wuhan. DÅ, på en natt/dag(!!) gjorde vänstermedia helt om och slutade censurera sådana påståenden. Det som igår var "disinformation" blev plötsligt till "sanning". För Biden hade ändrat sig. Flockmentalitet och oförmåga att tänka själva.
Ungefär så. Dumhet alltså.