CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-10-24 av Anonym.
Se inte på mig eller någon annan människa, ha din blick på Jesus
Jan Johansen sjöng en låt som heter "Se på mig" en gång i tiden.
Det är nog något som Jesus säger till oss människor idag, att vi ska se på Jesus och ha vår blick på honom. Titta inte på mig, för då lär man bli besviken, vi människor gör fel, har fel ibland, är inte fullkomliga, men Jesus är det.

Jag är ingen gud...och ingen annan människa heller förutom Jesus, men jag tror på en Gud där Jesus är enda vägen till honom. Och att Gud vill använda oss människor i sin svaghet och litenhet, som en liten Hobbit...där Gud lägger ned sin skatt i oss människor som är bräckliga och svaga kärl, den lyser genom oss med hjälp av den helige Ande i Guds nåd. Se inte på mig eller någon annan människa...se på Jesus och ha blicken på honom.

Men jag står till Guds förfogande att bli använd och sänd av Gud genom Guds nåd. Lyssna på texten i sången som ett Guds tilltal till dig. Texter kan betyda olika för oss alla, men för mig är det en låt skriven före sin tid med. Som ett Guds tilltal i stormen eller vid vägskälet när man inte vet vart man ska ta vägen eller gå.

( Jan Johansen...se på mig...( 1995 ) Swedish music full screen - youtube ).

( Hebr.12:2 )

Miraklernas tid lever de än? Jan Johansen sjöng om dem med.

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen