Rosie säger: Hej! Stå upp och var ljus! Låt Herren lysa genom dig! Ta ditt kors varje dag, i ödmjukhet och gudsfruktan! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-10-24 av Anonym.
Det djupa andetaget innan man dyker i
Gud är ingen trollkarl och inget mörker finns i Gud, ( 1.Joh.1:5 ).
Och Sagan om ringen är bara en Fantasy...inget som har med bibeln att göra. Även om Tolkien kan ha lånat saker från den till sin berättelse.

( Upp.21:8 ) och ( Apg.19:17-18 )

Men det finns en scen, när Pippin ser upp till Gandalf som han vore allvetande, nån slags fader för dem alla...men det är han inte.

De står på balkongen och noterar att stjärnorna är borta på himlen, det är mörkt och tyst. Fienden kunde bara röra sig i mörker, så först måste molnen täcka solen och månen.

Jag vill inte vara med om nåt krig eller slag säger Pippin, men att vänta på det utan en annan utväg är värre. Har det nånsin funnits nåt hopp för Frodo och Sam.

Just a fools hope svarar man...bara en dåres hopp.

Abba gjorde en låt till sin bästa skiva och de gjorde många bra, men på the visitors finns en låt, som heter Soldiers, som jag tror är en låt som är skriven före sin tid...texten betyder olika för oss alla, men för mig är den näst intill profetisk. Dock är inte alla låtar man hör det...men denna verkar tala, iallafall till mig utifrån vad jag upplever mig se komma över jorden.
" Do I hear the things I think I am hearing, do I see the things I think I see, or is it just a Fantasy...??"

( LOTR, the return of the king, the extended edition, " the deep breath before the plunge" - youtube )

( Abba-Soldiers- ryant259- youtube )

( The return of the Pink Panther, clouseau by the swimming pool - Youtube )

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
Rosie säger: Hej! Stå upp och var ljus! Låt Herren lysa genom dig! Ta ditt kors varje dag, i ödmjukhet och gudsfruktan! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen