Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2022-10-08 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 73: Välsignad församling för alla, med Jeanette Ingemarsson (Föräldrapeppen)


Hejsan, inför höstens avsnitt har vi snöat in oss på temat kring hur församlingen kan bli en bättre plats för singlar. Vi kommer därför att prioritera gäster som funderat kring den frågan.

Vi söker även dig som är kristen, singel och vill dela med dig av konkreta tips och råd till församlingsutvecklare runt om i landet på hur vi TILLSAMMANS kan bidra till att skapa en välsignad församling där alla oavsett ålder och livssituation känner sig välkomna. Vad är era tankar och erfarenheter? Berätta för oss här eller i PM, oavsett om du sedan önskar gästa podden för att diskutera frågan vidare där.

MÅNADENS avsnitt gästas vi av ingen mindre än programledaren för vår "kusinpodd" Föräldrapeppen med Nette & Gabbe som presenteras av den kristna Tidningen Dagen.

Jeanette Ingemarson är gift med Gabriel och har flera barn i olika åldrar, men de vill båda ändå fortsätta att vara relevanta för sina singelvänner och därmed dra sitt strå till stacken för att skapa en välsignad församling för alla - oavsett ålder och livssituation.
Jeanette är klok som en uggla i vanlig ordning, eller kanske en Bichon Frise (då jag föredrar hundar) och har massa med matnyttiga tips och ideér för dig som önskar skapa ett mera "öppet hem" för både din familj och er omgivning.

Cilla85 dejtar halva italienare och giftas sugna unga fransmän på löpande band samt funderar över om inte Ms.Nojd skulle gilla hennes nya rödskäggiga granne, medan jag _hopp försöker komma i ordning bland alla lådor och saker här ute i En tro på landet (Gnesta)

Månadens låt: Andreas och Mari Wirsen - Där jag finner ro
[albumet: Levande Gud]

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen